- DeLorean Alpha5 to nowoczesna limuzyna z napędem elektrycznym. Z pierwowzoru zostały tylko skrzydlate drzwi (tu są jednak gigantyczne!) i szklane żaluzje na tylnej szybie
- Samochód został zaprojektowany przez legendarne studio Italdesign i będzie produkowany we Włoszech. Za dostarczenie układu napędowego odpowiada zaś firma z Wielkiej Brytanii
- DeLorean Alpha5 dzięki 100-kWh akumulatorowi ma przejeżdżać na jednym ładowaniu nawet 483 km. Sprint do filmowych 88 mil/h zajmie mu tylko 4,35 s!
Jak DeLorean, to nowoczesność, a jak nowoczesność, to tylko napęd elektryczny. Samochód, którego zadaniem będzie przywrócenie kultowej marki na usta całego świata, zadebiutuje publicznie pod koniec sierpnia podczas słynnego konkursu elegancji w Pebble Beach. Na razie muszą nam wystarczyć wizualizacje i trochę danych technicznych ujawnionych przez producenta.
DeLorean Alpha5 zrywa z tradycją
Wydawałoby się, że jeśli DeLorean wróci kiedyś na rynek, weźmie po prostu futurystyczny projekt z końcówki lat 70. i dorzuci do niego trochę współczesnych elementów, jak np. matrycowe Reflektory LED czy elektryczny napęd. Tymczasem zaprojektowany przez studio Italdesign model Alpha5 całkowicie zrywa z tradycją – jedyne, co jest wierne oryginalnemu DeLoreanowi DMC-12, to skrzydlate drzwi i tylna szyba w formie żaluzji.
Karoseria w kształcie klina? To było modne w minionym wieku! Alpha5 jest – o dziwo – nie SUV-em, lecz smukłą limuzyną udającą coupe. Już na pierwszy rzut oka widać, że to dużo większy samochód od pierwowzoru (ma niemal 5 m długości!). Dzięki takim wymiarom w minimalistycznej, wypełnionej po brzegi ekranami kabinie znalazło się miejsce na drugi rząd foteli. Zgodnie z dzisiejszymi trendami rynkowymi Alpha5 ma gigantyczne, szeroko rozstawione koła i LED-owe blendy rozpościerające się na całą szerokość przodu i tyłu pojazdu.
DeLorean Alpha5 – prąd zamiast benzyny
Nie ma też śladu po dychawicznym silniku PRV (V6 skonstruowane wspólnie przez Peugeota, Renault i Volvo), który został zastąpiony bliżej niezidentyfikowanym napędem elektrycznym. DeLorean zdradził jednak, że układ z ponad 100-kWh akumulatorem będzie dostarczany przez firmę z Wielkiej Brytanii.
Zobacz: Upadki i wzloty rzadko dzieli od siebie tak niewiele. Historia DeLoreana
Znamy też już trochę danych technicznych. Samochód ma przejeżdżać na jednym ładowaniu do 483 km (cykl EPA), rozpędzać od 0 do 96 km/h w 3,4 s i pędzić maksymalnie 241 km/h. I chociaż sprint do filmowych 88 mil/h zajmuje mu tylko 4,35 s, to przez brak kondensatora strumienia najprawdopodobniej nie będzie oferował możliwości podróży w czasie.
A może DeLorean wstrzymuje się z tą informacją do publicznego debiutu? Tego dowiemy się pod koniec sierpnia podczas konkursu elegancji w Pebble Beach, kiedy zostanie zaprezentowana Alpha5. Firma planuje zbudować tylko – zgadliście – 88 "nowożytnych" DeLoreanów, ale jeśli będzie odpowiednie zainteresowanie, to na rynku pojawią się też elektryczny sedan i wodorowy SUV. Czas pokaże!