W ostatni poniedziałek (25 października) podczas okrągłego stołu dla mediów Kazuo Tadanobu, dyrektor działu energetycznego w firmie Panasonic, zaprezentował nowy akumulator 4680. Ta cylindryczna bateria jest pięć razy większa od akumulatorów obecnie używanych przez Teslę i ma średnicę 46 mm oraz wysokość 80 mm (stąd nazwa). Jak donosi Reuters, Panasonic nie planuje rozpoczynać produkcji tańszych akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) wykorzystywanych w bardziej przystępnych cenowo autach elektrycznych.

Wspomniane wyżej akumulatory LFP, których 95 proc. produkowanych jest w Chinach, uważane są za tańsze i bezpieczniejsze niż baterie niklowe, ale mają mniejszą gęstość energetyczną i wymagają częstszego ładowania. Stworzone przez Panasonica akumulatory to baterie niklowo-kobaltowo-aluminiowe (NCA).

Jak dowiadujemy się z serwisu internetowego Eminetra, Tesla spodziewa się pierwszych pojazdów z pakietem baterii z ogniwami 4680 już w przyszłym roku. W ocenie Ilona Muska zwiększenie pojemności energetycznej każdego akumulatora wraz z dalszymi udoskonaleniami - zastosowane w 4680 rozwiązania techniczne umożliwiają szybsze ładowanie akumulatora - powinny pomóc samochodom elektrycznym zwiększyć ich moc oraz wydłużyć czas pracy na jednym ładowaniu.

Wygląda na to, że Elon Musk ma podstawy, aby tak twierdzić. Kazuo Tadanobu przekazał, że Panasonic zamierza rozpocząć testową produkcję ogniw 4680 w Japonii do marca 2022 r. Ponadto przyznał, że bateria wykonana jest zgodnie z wymaganiami Tesli i że Panasonic dostarczy ją do amerykańskich fabryk.

Ładowanie formularza...