W tym jednym prototypie debiutuje kilka rzeczy naraz. Patrząc na samochód z przodu, od razu widać nową czcionkę liter układających się w słowo "Ram", które od teraz będą się ze sobą łączyć. Prototypowy Ram 1500 Revolution Concept to również pierwszy samochód oparty na platformie STLA Frame, którą koncern Stellantis (właściciel m.in. Rama i Jeepa) przygotował dla aut opartych na ramie nośnej. No ale to oczywiście nie wszystko...
Ram 1500 Revolution Concept: 28-calowy ekran
Prototypowy Ram 1500 Revolution Concept zapowiada zmiany w designie samochodów tego amerykańskiego producenta. Dotyczy to przede wszystkim reflektorów. Uwagę zwracają również tylne światła, przypominające baranie rogi ("ram" to po polsku właśnie "baran"). Prototyp nie ma środkowego słupka, a boczne lusterka ustąpiły miejsca kamerom w obudowach wykonanych w technice druku 3D.
Firma opisuje design Rama 1500 Revolution słowem "brutiful", czyli jednocześnie brutalny i piękny ("brutal" i "beautiful").
W środkowej konsoli znalazły się dwa ekrany o łącznej przekątnej aż 28 cali. Prototypowego Rama 1500 Revolution wyposażono także w ekran head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości.
Oprócz tradycyjnej skrzyni ładunkowej prototypowy Ram 1500 Revolution ma też dodatkowy bagażnik z przodu. Dzięki niemu (i otworach w tylnej oraz przedniej części kabiny pasażerskiej) w aucie można przewozić przedmioty o długości nawet 548 cm.
Ram 1500 Revolution Concept: tryb cienia
Prototypowego Rama 1500 Revolution Concept wyposażono w funkcję Shadow Mode, czyli tryb cienia. Dzięki niej na krótkich dystansach samochód będzie powolutku sam jechał w bezpiecznej odległości za idącym przed nim kierowcą. Tym samym nie musi on wsiadać i wysiadać z auta, żeby podczas pracy podjechać kilka metrów.
Ram 1500 Revolution Concept to dowód, że elektromobilność dociera nawet do takich ostoi spalinowej motoryzacji jak potężne amerykańskie pick-upy. Prototypowy Ram 1500 Revolution Concept jest bowiem zasilany wyłącznie prądem i zapowiada seryjny samochód, który zadebiutuje w 2024 r.
Prototyp ma dwa silniki, napęd 4x4 i system czterech skrętnych kół, co ułatwia manewrowanie tym kolosem. Samochód wyposażono ponadto w aktywne pneumatyczne zawieszenie i aż 24-calowe obręcze kół.
Z odpowiednio szybką ładowarką w ok. 10 minut da się powiększyć zasięg Rama 1500 Revolution Concept o ok. 160 km.