Na portalu Urzędu Zamówień Publicznych pojawiło się ogłoszenie, które może odmienić los wybranego youtubera albo zapewnić solidny zastrzyk gotówki firmie zajmującej się "influencer merketingiem". Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej szuka kogoś, kto stworzy i przez pewien czas obsłuży kanał na portalu Youtube promujący elektromobilność oraz sam Fundusz. By zarobić, trzeba wymyślić założenia kanału oraz wyprodukować 33-37 krótkich filmików, z których część będzie zrealizowana w Warszawie, a część poza nią. Przewidywana zapłata za tę usługę: milion dwieście tys. zł plus VAT.

I nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie to, że Fundusz, którego jednym z obowiązków jest dystrybucja wsparcia dla firm kupujących pojazdy elektryczne, od dłuższego czasu nie może ruszyć z naborem wniosków.

NFOŚiGW rusza z promocją aut na prąd: Youtuber poszukiwany!

"Przedmiotem zamówienia jest stworzenie, rozwój i pełna obsługa kanału NFOŚiGW dot. elektromobilności o unikalnej nazwie wskazanej przez NFOŚiGW oraz jego udostępnienie na ogólnodostępnym, bezpłatnym serwisie internetowym wideo YouTube lub równoważnym (usługi z zakresu wideo i influencer marketingu). Właścicielem stworzonego i prowadzonego przez Wykonawcę kanału jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej NFOŚiGW). Wykonawca tworzy kanał i prowadzi go w imieniu NFOŚiGW w okresie trwania umowy, po jej zakończeniu dalsze prowadzenie kanału, w tym możliwość wprowadzania modyfikacji, przejmuje NFOŚiGW lub wskazany przez niego podmiot".

NFOŚiGW promuje elektromobilność: Co ma powstać?

W warunkach zamówienia mona poznać nieco szczegółów dotyczących planów marketingowych Funduszu w zakresie samochodów elektrycznych. Ma powstać:

  • edukacyjny kanał dot. elektromobilności, z elementami nadającymi przekazywanej treści lekkości i humoru,
  • docelowo: min. 33 - maks. 37 odcinków,
  • twarz kanału (prowadzący): pracownik/współpracownik NFOŚiGW,
  • czas trwania odcinka: min. 8 minut max. 12 minut,
  • wymagany jest "różnorodny sposób realizacji odcinków, narzędzia dobierane według potrzeb, w tym odcinki z uwzględnieniem np. materiałów filmowych, grafik/animacji, tzw. setek, produkcji miniatur (miniatura – grafika zapowiadająca dany odcinek)"
  • odcinki mają być "nagrywane w pomieszczeniach lub poza nimi na terenie Warszawy, a także z wyjazdami poza Warszawę (min. 25 max. 30 odcinków realizowanych poza Warszawą, na terenie RP)"

Dopłaty dla osób fizycznych już są. Firmy wciąż czekają

W lipcu ruszył nabór wniosków o dofinansowanie zakupów samochodów elektrycznych przez osoby fizyczne – standardowa przewidywana dopłata to 18 750 zł, ale posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą liczyć na 27 tys. zł. Firmy również mają (w przyszłości) szansę na 18 750 zł dopłaty do samochodu osobowego, ewentualnie 27 tys. zł jeśli zadeklarują minimalny przebieg pojazdu na poziomie 15 tys. km rocznie.

Ładowanie formularza...