O Triggo już pisaliśmy, a nawet udało nam się przejechać jego wersją przedprodukcyjną. Dla przypomnienia, ten czterokołowiec to skrzyżowanie skutera z samochodem, który w razie potrzeby może zwiększać lub zmniejszać rozstaw swoich kół, m.in. po to, aby przecisnąć się między autami stojącymi w korku. Koncept bardzo ciekawy, który zauważono nie tylko w Polsce, ale także w mediach na całym świecie. Ciekawostką jest, że auto zaprojektował Sebastian Nowak, projektant scenografii do Wiedźmina i pojazdów do gry Cyberpunk 2077.
Triggo usprawni komunikację w miastach?
Jeszcze ciekawszy wydaje się model biznesowy polskiej firmy. Elektryczny Triggo z założenia ma być przeznaczony dla flot car-sharingowych, a w przyszłości także do tzw. Robo-taxi i sprzedawany m.in. w Chinach.
Pomysłodawca Triggo, motocyklista i przedsiębiorca Rafał Budweil, ogłosił właśnie start produkcji w zakładach AMZ Kutno. "Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji" – wyjaśnił Budweil.
Wiadomo już, że AMZ Kutno, specjalizujące się produkcji małoseryjnej, wniesie do projektu swoje know how. Auta mają wyjechać z fabryki na przełomie 2021 i 2022 r. i mają posłużyć do testów w różnych warunkach. Firma toczy też już rozmowy biznesowe o produkcji Triggo na masową skalę.
"Seria pilotażowa ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku. Chcemy dostarczyć na rynek dopracowane pod każdym względem rozwiązanie oznaczające rewolucję w miejskiej e-mobilności" – dodał prezes Spółki Triggo S.A.
Triggo – parametry techniczne
Samochód posiada dwa tryby jazdy: drogowy i manewrowy. W trybie drogowym szerokość przedniej osi wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna - 90 km/h. W drugim trybie manewrowym, w którym przednie zawieszenie zwęża się do zaledwie 86 cm, Triggo upodobnia się do motocykla. Tutaj prędkość ze względu na bezpieczeństwo użytkowników jest ograniczona do 25 km/h. Prowadzenie nie wymaga umiejętności wykraczających ponad kierowanie standardowym samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Pojazd będzie w pełni elektryczny. Prototypy, które trafią do produkcji, mają mięć zasięg ok 100 km.