Od lata 2015 roku w zakładzie Volkswagena w Osnabrück rozpocznie się końcowy montaż Porsche Cayenne. Rocznie z taśm ma tam zjeżdżać 20 tys. aut. Obecnie samochód jest wytwarzany w lipskiej fabryce Porsche, ale ze względu na wzmożony popyt i duże obłożenia zakładu zdecydowano, że część produkcji będzie się odbywała także w Dolnej Saksonii.

Koncern VW zainwestował w dostosowanie fabryki 25 mln euro. Za wyborem Osnabrück mocno logowały rady pracownicze Porsche i VW – obecnie zakład nie jest zbyt mocno obciążony i załodze groziły zwolnienia. Od końca 2009 roku zajmował się on produkcją aut, które wcześniej były składane przez Karmanna. Obecnie wytwarzane są tam m.in. Golf Cabrio oraz Porsche Boxster i Cayman. W krótkich seriach powstaje tu również 1-litrowe auto VW – XL1.

Wytwarzaniem karoserii Cayenne (i ich lakierowaniem) w dalszym ciągu będzie się zajmował zakład Volkswagena w Bratysławie.