Jest coś co łączy te dwie jednostki. To: sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, a także system ECO do ekonomicznej jazdy. Jest też układ automatycznego zatrzymywania silnika na postoju, który pozwala zaoszczędzić paliwo w czasie oczekiwania np. na zmianę świateł na skrzyżowaniu. Civic został wyposażony również w układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (Hill Start Assist).

Silnik o pojemności 1.8 l. może dodatkowo współpracować ze specjalnie dla niego skonstruowaną pięciobiegową przekładnią automatyczną.

Silniki Civica są teraz  jeszcze bardziej dynamiczne i oszczędne. Samochód z silnikiem 1.8 i-VTEC będzie oszczędniejszy od poprzedniego modelu o 10%.

Silnik 1.8 i-VTEC: to niskie zużycie paliwa, czyste spaliny. Jest przykładem doskonałości opracowanego przez Hondę układu zmiennych faz rozrządu VTEC. Jego moc maksymalna wynosząca 142 KM dostępna jest przy 6500 obr/min, Zaś  maksymalny moment obrotowy wynoszący 174 Nm przy 4300 obr/min. Nowy Civic z silnikiem 1.8 i- VTEC potrzebuje 9,1 sekundy na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego.

Silnik 1.4 i-VTEC: to również ekonomia i ekologia, czyli małe zużycie paliwa i czyste spaliny. Podstawowy silnik nowego Civica 1.4 SOHC VTEC również wyposażony jest w zmienne fazy rozrządu.  Jego moc maksymalna wynosi 100 KM, a maksymalny moment obrotowy osiąga 127 Nm przy 4800 obr/min. Ten silnik jest skonstruowany przede wszystkim z myślą o ludziach  młodych, ceniących mniejsze silniki Hondy i chcących mieć Civica ze względu na jego atrakcyjny wygląd i przestronne wnętrze, lub też dla osób, które szczególną uwagę zwracają na koszty zakupu samochodu, spalanie silnika czyli ze względów ekonomicznych wybiarają taki właśnie model..

Zmienne fazy rozrządu i-VTEC - jak to działa?

Opracowany przez Hondę system zmiennych faz rozrządu VTEC pozwala na maksymalne wykorzystanie mocy silnika i bardzo elastyczną pracę. Zapewnia to znakomite osiągi i niskie koszty spalania. Tego nie udałoby się uzyskać w konwencjonalnym silniku o stałych fazach rozrządu. Zmienna faza, to elektroniczne układy sterujące pracą silnika i dopasowujące profile na wałku rozrządu w taki sposób, by zoptymalizować działanie zaworów dolotowych pod kątem ekonomii zużycia paliwa lub maksymalnych osiągów silnika. Mówiąc inaczej zapewnia jak najmniejsze zużycie paliwa przy jak największym wykorzystaniu mocy silnika.