Do walki o tytuł najoszczędniejszego stanęło 7 dwuosobowych załóg. Z trzema hybrydowymi Priusami zmierzyły się: Toyota IQ 1.0, Toyota Yaris 1.33, Toyota Urban Cruiser 1.33 Stop&Start i Toyota Auris 1.6.

W celu wyrównania szans pomiędzy poszczególnymi pojazdami, poza tradycyjnym mierzeniem zużycia paliwa, organizatorzy wzięli pod uwagę także rodzaj napędu (korzystniejszy dla benzyny), masę pojazdów oraz czas przejazdu.

Uczestnicy mieli do pokonania odcinek o długości blisko 420 kilometrów pomiędzy Sochaczewem i Łaskiem, prowadzony głównie krajową "siódemką".

Wybór pojazdów skłaniał do zadania pytania, czy miejskie IQ jest w stanie pokonać faworyzowanego Priusa. Okazało się że tak. Załoga uzyskała średnie spalanie 3,9 l/100 km i tym samym zdeklasowała pozostałych rywali sumarycznym wynikiem 432,10 pkt.

Wyniki te są potwierdzeniem teorii, że największą oszczędność daje jazda Priusem po mieście, gdzie większą rolę odgrywa silnik elektryczny, natomiast niższa pojemność silnika daje znakomite rezultaty "na trasie".

Poniżej łączna klasyfikacja:

1. Toyota IQ 1.0 - 432,10 pkt.

2. Toyota Prius 1.5 - 435,41 pkt.

3. Toyota Prius 1.5 - 437,70 pkt.

4. Toyota Yaris 1,33 - 439,13 pkt.

5. Toyota Urban Cruiser 1,33 - 439,44 pkt.

6. Toyota Auris 1.6 - 447,65 pkt.

7. Toyota Prius 1.5 - 476,98 pkt.

Warto podkreślić, że wszystkie samochody zużyły poniżej 5 l/100 km, a sześć z nich uzyskało lepsze rezultaty w porównaniu do oficjalnych danych producenta (min. spalanie).

Najwyższą różnicę zanotowały Auris (-0,5 l/100 km) i Urban Cruiser (-0,4 l/100km), a najmniejszą (-0,1 l/100 km) IQ i Prius. Organizatorzy ustalając optymalny czas przejazdu wynoszący 6  godzin 20 minut założyli, że średnia prędkość powinna wynieść 66,6 km/h.