Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Jak naprawić

Jak naprawić

Ratujemy lampy LED
Eksploatacja

Ratujemy lampy LED

Nigdy więcej awarii - co zrobić żeby zapłon dawał dobrą iskrę
Eksploatacja

Nigdy więcej awarii - co zrobić żeby zapłon dawał dobrą iskrę

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Typowe usterki szyberdachów - gdzie można je usunąć
Eksploatacja

Typowe usterki szyberdachów - gdzie można je usunąć

Szyberdach da się naprawić o ile nie zaczniesz tego robić sam. Najwięcej przypadków szyberdachów nienaprawialnych to takie, które zostały rozłożone lub wyjęte z auta przez właściciela albo mechanika „ogólnej specjalności”.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Odbudowujemy klasyka - dobra blacha to podstawa
Eksploatacja

Odbudowujemy klasyka - dobra blacha to podstawa

Youngtimery BMW z lat 80. XX w. nie szczycą się karoserią o najwyższej jakości. Popularna seria E21 nie jest wyjątkiem

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?
Eksploatacja

Koło dwumasowe: dlaczego się psuje, ile kosztuje jego wymiana?

Dwumasowe koła zamachowe poprawiają komfort jazdy, chronią skrzynie biegów, ale w dalszym ciągu są też źródłem sporych wydatków. Zobaczcie, jak działają, co je psuje i ile możecie zaoszczędzić na regeneracji

Hydropneumatyka: nie taka straszna...
Eksploatacja

Hydropneumatyka: nie taka straszna...

Miłośnicy komfortowej jazdy wiedzą, że zawieszenie hydropneumatyczne Citroënów nie ma sobie równych pod względem efektywności tłumienia wybojów. W warsztacie Tadeusza Vorbrodta pokazujemy, jak zregenerować najważniejszą jego część

Koniec z nabijaniem nieszczelnych klimatyzacji - nowe przepisy dla serwisów klimatyzacji
Eksploatacja

Koniec z nabijaniem nieszczelnych klimatyzacji - nowe przepisy dla serwisów klimatyzacji

Koniec z nabijaniem nieszczelnych klimatyzacji przez nieprzeszkolonych mechaników? Tego właśnie wymagają wprowadzone niedawno przepisy. Ciekawe, czy warsztaty potraktują je poważnie?

Klimatyzacja przed sezonem - wiosenny przegląd auta
Eksploatacja

Klimatyzacja przed sezonem - wiosenny przegląd auta

Nawet jeśli poprzedniej jesieni klimatyzacja działała, to przed rozpoczęciem nowego sezonu nie zaszkodzi wybrać się na jej przegląd. Nie warto czekać do momentu, aż układ przestanie chłodzić. Wtedy będzie drożej!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hydropneumatyka: nie taka straszna...
TV

Hydropneumatyka: nie taka straszna...

Miłośnicy komfortowej jazdy wiedzą, że zawieszenie hydropneumatyczne Citroënów nie ma sobie równych pod względem efektywności tłumienia wybojów. W warsztacie Tadeusza Vorbrodta pokazujemy, jak zregenerować najważniejszą jego część.

Toyota Corolla IX 1.6 - dobra trwałość, łatwy serwis
Eksploatacja

Toyota Corolla IX 1.6 - dobra trwałość, łatwy serwis

Niemal legendarna trwałość auta nie jest wynikiem skomplikowanej nowoczesnej budowy czy też specjalistycznego serwisu. Przeciwnie – Corolla to prosty samochód, który wielu użytkowników jest w stanie samodzielnie obsługiwać

Jak wymienić termostat?
TV

Jak wymienić termostat?

Wymiana termostatu to nic trudnego. Narzędzia konieczne do takiej naprawy powinny znajdować się w każdym warsztacie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Regeneracja rozrusznika i alternatora - gdzie i za ile?
Eksploatacja

Regeneracja rozrusznika i alternatora - gdzie i za ile?

Zamiast oszczędzać, kupując najtańsze azjatyckie podzespoły, warto naprawić oryginalne – wystarczą na dłużej

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przednia szyba: wymienić czy naprawiać?
Eksploatacja

Przednia szyba: wymienić czy naprawiać?

Po przejechaniu 150-200 tys. km przednia szyba jest już wyraźnie porysowana, nieprzejrzysta, może się rozklejać. Często wystarczy też jedno pechowe uderzenie kamieniem, by pojawiło się pęknięcie lub odprysk. Co z tym zrobić?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Regeneracja rozrusznika krok po kroku
Eksploatacja

Regeneracja rozrusznika krok po kroku

Czy warto kupować tani zamiennik rozrusznika? Nie. Najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja zużytego elementu, jeśli naprawa będzie wykonana dobrze mamy gwarancję, że część długo będzie pracować bezawaryjnie

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy warto montować ceramiczne klocki hamulcowe?
Eksploatacja

Czy warto montować ceramiczne klocki hamulcowe?

Ceramiczne hamulce kojarzą się głównie z autami sportowymi, tymczasem o zastosowaniu ceramiki mogą pomyśleć też posiadacze zwykłych samochodów

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Regeneracja alternatora krok po kroku
Eksploatacja

Regeneracja alternatora krok po kroku

Zamiast oszczędzać, kupując najtańsze azjatyckie podzespoły, warto naprawić oryginalne – wystarczą na dłużej

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wymiana akumulatora w nowym aucie - tego nie zrobisz sam
Eksploatacja

Wymiana akumulatora w nowym aucie - tego nie zrobisz sam

Wymiana akumulatora w nowoczesnym aucie to często zadanie dla przeszkolonych specjalistów. Problemem bywa nie tylko dobranie odpowiedniego typu baterii, ale i jej zamontowanie w samochodzie

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Po co w silniku zawór EGR?
Eksploatacja

Po co w silniku zawór EGR?

Układy recyrkulacji spalin są stosowane od kilkudziesięciu lat, ale nadal tylko nieliczni kierowcy wiedzą, do czego służą. Niestety, w większości nowoczesnych aut wcześniej czy później EGR wymaga naprawy

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy da się pokonać rdzę?
Eksploatacja

Czy da się pokonać rdzę?

Z korozją jeszcze nikt nie wygrał – każdy samochód prędzej czy później zgnije. Zabezpieczenia antykorozyjne mają jednak głęboki sens: jest różnica, czy nadwozie samochodu skoroduje w ciągu 8-10 lat, czy zachowa dobrą formę 2-3 razy dłużej

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pomaluj auto jak zawodowiec
Eksploatacja

Pomaluj auto jak zawodowiec

Nie trzeba malować całego samochodu, jeśli gdzieś pojawiły się rysy, odpryski lub wgniecenie. Można zrobić zaprawkę. Profesjonalna punktowa naprawa lakieru – w przeciwieństwie do zaprawki maskującej zrobionej pędzelkiem – nie pozostawia śladu. Można też bez śladu pomalować całe drzwi

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Manual też może się zepsuć!
Eksploatacja

Manual też może się zepsuć!

Awarie ręcznych skrzyń biegów zdarzają się coraz częściej. Trudno je naprawiać, bo producenci aut ograniczają dostęp do części zamiennych. Jak radzą sobie serwisy?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak dobierać części do auta?
Eksploatacja

Jak dobierać części do auta?

Nie każdy chce powierzać zakup części mechanikom. Podpowiadamy, jak wyszukać podzespoły, które rzeczywiście będą pasowały. To wcale nie takie łatwe!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.