Do której kategorii terenówek zaliczyć Cherokee? Ma reduktor i sztywny most tylny, więc nie pasuje do delikatnych SUV-ów pokroju Hondy CR-V. W porównaniu z autami takimi jak Land Cruiser, Cherokee przegrywa gabarytamii zastosowaną techniką. Zresztąw obydwu tych grupach Jeep ma przedstawicieli - to Compassi Grand Cherokee. Nasz bohater sytuuje się gdzieś pomiędzy nimi. Stara się spełnić oczekiwania zarówno off-roaderów, jak i kierowców korzystających ze swojego auta na co dzień na asfalcie. Zadanie, którego się podejmuje, jest trudne, ale okazuje się realne. Z pewnością auto nie każdemu się spodoba, ale jest jednym z najbardziej charakterystycznych modeli w segmencie 4x4, a o to teraz trudno. "Agresywna" atrapa chłodnicy nawiązuje zarówno do innych modeli z obecnej gamy, jak i do pierwszego Cherokee XJ, który był prawdziwym hitem Jeepa. Ostre kształty przenoszą się również do wnętrza. Na szczęścieczujemy się w nim bardziej jakw Grand Cherokee niż w Compassie. Tworzywa nie są z najwyższej półki, ale bez trudu je zaakceptujemy. Mamy tu wygodne fotele, wnętrze jest ergonomicznie zaplanowane i nieźle wyposażone, choć sporo elementów widocznych na zdjęciach wymaga dopłaty (jak system audio z nawigacją). Pomyślano też o względach praktycznych: z przodu znajdziemy kilka schowków, a kanapa tylna (właściwie same oparcia) składa się łatwoi pozostawia równą przestrzeń.Na płask położyć można oparcie przedniego prawego fotela. Wygodny w użyciu jest też bagażnikz odwracaną podłogą, mniejsze przedmioty wkładać można przez otwieraną osobno tylną szybę. Wiele uwagi poświęcono zapewnieniu Cherokee dobrych własności jezdnych w terenie. Auto bardzo pewnie pokonuje przeszkody, nieźle radzi sobie w piasku czy na podjazdach pod wzniesienia. Warto zakupić pakiet Travel, który zawiera osłony podwozia i pełnowymiarowe koło zapasowe. Można też pomyśleć o podwyższeniu zawieszenia, bo pod przednią osią mamy tylko 175 mm prześwitu! Przewidziano demontowalny przedni "spoiler", który w rzeczywistości okazuje się wąską czarną listwą. Ponieważ ciężko ją zmieścić w bagażniku lepiej zdemontować na stałe i pozostawić w domu. Bez niej auto zachowuje się na drodze równie dobrze, nie ma szumów.Silnik 2.8 choć uruchamia sięi gaśnie z łoskotem, w czasie jazdy nie wydaje zbyt męczących dźwięków i zapewnia bardzo dobrą dynamikę. Nie ma co jednak liczyć na spalanie poniżej 8 l/100 km. Cherokee dobry jest dla osób lubiących zjeżdżać z asfaltu. Tylna sztywna oś nie daje się mocno we znaki na twardych nawierzchniach, które auto pokonuje pewnie.
Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited - Naprawdę dobry!
Coraz częściej chęć pogodzenia własności terenowych z osiągami i komfortem sprawia, że auta... przestają radzić sobie poza drogą. Cherokee prezentuje ciekawy kompromis