Tym szczęśliwym klientem był zamożny mieszkaniec Londynu, entuzjasta wyścigów samochodowych Noel von Raalte. Auto kosztowało majątek – 1150 funtów.
Pierwszy model Bentleya miał silnik czterocylindrowy o pojemności trzech litrów i mocy 70 KM. Silnik z przodu napędzał tylne koła. Co ciekawe – silnik miał dwa gaźniki i cztery zawory na cylinder. To drugie rozwiązanie w innych markach upowszechniło się dopiero po kilkudziesięciu latach. Bentley 3 litre rozwijał prędkość 129 km/h. Auto wyposażone było w czterostopniową, ręczną skrzynię biegów. Wymiary: długość 4343 mm, szerokość 170 mm. Waga 1740 kg.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Właściciel Bentleya 3 litre bardzo chwalił swoje auto. Oto jego wypowiedź dla magazynu „Autocar": "Powodem, dla którego kupiłem Bentleya, były jego wyjątkowe osiągi we wszystkich aspektach drogowych. Takie cechy jak układ kierowniczy, zawieszenie, trzymanie się drogi, hamulce, zmiana prędkości, sprawność silnika nie pozostawiają nic do życzenia i moim zdaniem występują w tej marce w stopniu wyższym niż w jakimkolwiek innym spośród wielu marek, które posiadałem lub używałem".
Doskonała opinia o modelu 3 litre jeszcze bardziej wzrosła po wygranych w wyścigu LeMans w 1924 i 1927 r.
Bentley 3 litre produkowany był w latach 1921-29. Oprócz tego modelu Bentley w okresie międzywojennym produkował jeszcze 4 inne modele: 6 ½ litre Speed Six (1926-30), 4 ½ litre (1926-30), 8 litre (1930-31) oraz 4 litre (1931).
Wszystkie Bentleye wyprodukowane w okresie międzywojennym (a także po II wojnie światowej w latach 50., 60., 70.) to dziś drogie i poszukiwane klasyki. Model 3 litre w stanie dobrym wyceniany jest na ok. 200 tys. euro. Model 4 ½ litre w stanie dobrym kosztuje 550 tys. euro, znacznie wyżej wyceniany jest model 6 ½ litre – 1,2 miliona euro!