Logo

Ustanowiła rekord, który pobił dopiero Polski Fiat

Piotr Burchard
Piotr Burchard
Radek Brzozowski
Radek Brzozowski

Francja, lata 20. XX wieku. Urodzony w Turynie młody Henri-Teodore Pigozzi swoją biznesową karierę zaczął od skupowania złomu i wysyłania go do Włoch. Nieco później zajął się sprzedażą we Francji Fiatów. Niestety, kryzys z 1929 r. sprawił, że europejskie państwa zaczęły chronić swoje osłabione narodowe firmy i na towary przemysłowe z zagranicy, w tym samochody, nakładać wysokie cła. Aby je ominąć już w połowie lat 30. Pigozziemu udaje się uruchomić montownię włoskich aut na rynek francuski – dzięki temu sprzedawane we Francji samochody mogą być sporo tańsze i bardziej konkurencyjne. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że za Pigozzim tak naprawdę stał Fiat. Tak powstała marka SIMCA (Société Industrielle de Mécanique et Carosserie Automobile) – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją licencyjnych mechanicznych i karoseryjnych części samochodowych, z których powstawały gotowe pojazdy. Początkowo nazywały się one Simca-Fiat, a od 1938 r. po prostu Simca.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Radek Brzozowski
Radek Brzozowski
Powiązane tematy: Simca Oldtimer
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu