Logo

Mówiono, że Garbus "ma więcej błędów, niż pies pcheł" i nie był szczególnie lepszy od konkurentów

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Jak Fordowi mogło się to udać? Ameryka już od dawna miała swoją Tin Lizzie, a konstruktorzy w Europie od dziesięcioleci nadal pracowali nad samochodem dla ludu, i to bez zadawalającego efektu. Jedni stawiali na ultralekkie minimalistyczne auta dla dwójki, maksymalnie trójki pasażerów, inni chcieli budować pełnowartościowe samochody w przystępnej cenie. Ale przełom jakoś się nie pojawiał. Nie bez znaczenia był pewnie fakt, że stal i szkło były w Europie 25 proc. droższe niż w USA, guma kosztowała o 40 proc. więcej, a żeliwo było nawet 125 proc. droższe..

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu