Auto Świat Klasyki Oldtimer Żuk kontra Volkswagen T2, Barkas B 1000 i Skoda 1203 - który klasyczny dostawczak jest lepszy?

Żuk kontra Volkswagen T2, Barkas B 1000 i Skoda 1203 - który klasyczny dostawczak jest lepszy?

Czy VW Bullik jest wyznacznikiem udanego auta dostawczego? Nasi koledzy z „Auto Bilda Klassika” postanowili porównać go z pojazdami z dawnego bloku wschodniego. Ich spostrzeżenia co do aut zza żelaznej kurtyny są ciekawe i... świeże, bo nieobarczone bagażem nostalgicznych wspomnień.

Żuk kontra Volkswagen T2, Barkas B 1000 i Skoda 1203 - który klasyczny dostawczak jest lepszy?
Zobacz galerię (29)
Auto Bild Klassik
Żuk kontra Volkswagen T2, Barkas B 1000 i Skoda 1203 - który klasyczny dostawczak jest lepszy?
  • W tym porównaniu najwięcej „biżuterii” ma na sobie „te-dwójka”, ale również Barkas i Škoda nie mają powodów do narzekania. A Żuk? No cóż, wygląda trochę jak blok z wielkiej płyty na kołach
  • Aż trudno w to uwierzyć, ale niewiele zmodernizowany Żuk był wytwarzany do 1998 roku
  • Barkas jest ciekawie zaprojektowany i był podporą dla planowej gospodarki wschodnich Niemiec
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

FSC Żuk - czyli, polski simplex

Bez wątpienia Żuk to mistrz prostoty.
Bez wątpienia Żuk to mistrz prostoty.Auto Bild Klassik

Ten samochód jest o pół numeru większy od konkurencji, do tego pomarańczowy i poddany lekkiej... ondulacji (mowa o charakterystycznych przetłoczeniach nadwozia). Ale tak miało być – w takiej formie Żuk opuścił fabrykę. Samochód ekstremalnie prosto wyprodukowano, z profilowanej i niezabezpieczonej przed korozją blachy. Nie możemy też zapewnić, że auto ma hermetycznie zamykaną kabinę, bo gdy się dobrze przyjrzeć, tu i tam widać prześwity. Szczeliny i szpary należały do folkloru lubelskiej fabryki.

Powiązane tematy:ŻukVolkswagenSkodabarkas