Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

10 aut, którym się nie udało
Oldtimer

10 aut, którym się nie udało

Tymi kombi kierowcy zachwycali się w latach 90.
Youngtimer

Tymi kombi kierowcy zachwycali się w latach 90.

W latach 90. XX wieku wersje kombi przestawały być już tylko praktycznymi odmianami. Wprawdzie w dalszym ciągu zachwycały możliwościami transportowymi, ale dodatkowo wiele z nich stało się lifestylowymi modelami. W naszej galerii przedstawiamy najciekawsze pomysły z tego okresu. Wśród nich nie mogło zabraknąć modeli z naszego podwórka.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Gwiazdy nie tylko polskiego transportu
Youngtimer

Gwiazdy nie tylko polskiego transportu

Klasyczne samochody dostawcze często dzieliły los aut kombi – były eksploatowane do granic technicznej wytrzymałości, a potem trafiały na złom. Czym wyższa wartość użytkowa i niezawodność, tym mniejsza szansa, by po latach od zakończenia produkcji znaleźć ładny, niezniszczony egzemplarz.

Najciekawsze modele BMW z silnikiem V12
Youngtimer

Najciekawsze modele BMW z silnikiem V12

W 1997 roku BMW 750i L7 V12 wyznaczyło nowe standardy pod względem luksusu i oferowanej przestrzeni w autach tej klasy. Ta rzadko dziś spotykana seria 7 kosztowała wówczas tyle, co sporej wielkości dom w Warszawie. Wyprodukowano zaledwie 899 sztuk. Ale to nie jedyne auto, pod maską którego karierę robił potężny silnik V12 – dzieło inżynierów BMW.

Ferrari F40 kontra Porsche 959 S - pojedynek tylko z pozoru
Youngtimer

Ferrari F40 kontra Porsche 959 S - pojedynek tylko z pozoru

Ferrari F40 i Porsche 959 postrzegane były tylko przez pryzmat ich prędkości maksymalnych. Spotkanie dwóch konkurentów z lat 80. udowadnia, że tak na prawdę oba auta mają ze sobą niewiele wspólnego.

Avia A21 - awionetka czy niebieska zaraza?
Youngtimer

Avia A21 - awionetka czy niebieska zaraza?

Niebieskie Avie były przed laty stałym elementem krajobrazu naszych miast. Pośrednie między Żukiem i Starem pojazdy miały w Polsce dobrą opinię, ale nie ominął ich ten sam problem co aut rodzimej produkcji – po zmianach ustrojowych nie były już w stanie konkurować z lekkimi ciężarówkami z Zachodu.

Reliant Robin - mały, ale twardziel
Youngtimer

Reliant Robin - mały, ale twardziel

Za sprawą Jasia Fasoli i występów w Top Gear Reliant Robin stał się autem powszechnie wyszydzanym. Tymczasem ten trójkołowiec ma duży udział w zmotoryzowaniu Wielkiej Brytanii.

Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia
Youngtimer

Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia

Święto Konstytucji 3 Maja w Polsce jest tradycją i nikogo nie dziwią imprezy, by je uczcić. Jednak także za granicą świętuje się to wielkie wydarzenie. W Chicago organizowana jest największa parada poza granicami Polski, w której biorą udział również popularne polskie samochody. Było na co popatrzeć.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Tylu youngtimerów w jednym miejscu w Polsce jeszcze nie widzieliście
Youngtimer

Tylu youngtimerów w jednym miejscu w Polsce jeszcze nie widzieliście

Zapraszamy na galerię ze spotu Youngtimer Warsaw. Na "żwirku" pod Stadionem Narodowym tym razem pojawiła się rekordowa liczba samochodów. Dodajmy, że każdy z nich, jeśli tylko spełnił kryteria bycia youngtimerem, został na spotkanie wpuszczony za darmo.

Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe
Youngtimer

Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe

Lata 70. w motoryzacji były dekadą kontrastów stylistycznych oraz innowacji technicznych. Dzięki temu auta nie tylko miały ciekawszy wygląd, lecz także stawały się bezpieczniejsze. Nikt nie wątpi, że swoją cegiełkę dołożyli do tego niemieccy producenci. Zobaczmy zatem, czym kusiły wówczas firmy zza naszej zachodniej granicy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami
Youngtimer

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

W efektownej dekadzie neonowej powstały fajne modele, takie jak Audi Quattro czy BMW M3 (E30) oraz spokojniejsze auta dla szerszego grona kierowców – Ford Fiesta, Volkswagen Golf czy Mercedes 190. Oto najważniejsze niemieckie samochody z lat 80. A na koniec naszej galerii dwa auta, które zamknęły drzwi pewnej epoki.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
BMW Z3 – typ bezczelny, choć lepiej pasowałoby określenie "nieszczelny"
Youngtimer

BMW Z3 – typ bezczelny, choć lepiej pasowałoby określenie "nieszczelny"

BMW Z3 było popularne nie tylko dzięki swoim zaletom. Światową reklamę zapewnił mu film "Golden Eye" o przygodach Agenta 007, w którym "Z-trójką" jeździł James Bond. Warto przypomnieć, że u boku Agenta 007, którego zagrał Pierce Brosnan, wystąpiła przecudnej urody, wówczas 25-letnia, Izabela Scorupco. Mało tego – tytułową piosenkę wykonywała Tina Turner i właśnie ten muzyczny motyw wykorzystano w reklamie auta.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ucieczka Tavrią z Ukrainy – 2250 km bez awarii. Teraz auto jest do kupienia
Youngtimer

Ucieczka Tavrią z Ukrainy – 2250 km bez awarii. Teraz auto jest do kupienia

71-letni Oleksandr Biłyj uciekał 2250 km z Ukrainy do Niemiec skromnym, prawie zapomnianym samochodem krajowej produkcji. Jego ZAZ Tavria ma 64 tys. km na liczniku, a on jest pierwszym właścicielem. Teraz poszukuje kolekcjonera, który odkupi auto.

Audi quattro — samochód służbowy Waltera Röhrla uratowany
Youngtimer

Audi quattro — samochód służbowy Waltera Röhrla uratowany

Najlepsze życzenia dla Waltera Röhrla z okazji 75. urodzin! Niespodziankę, jego dawny samochód służbowy, przywiozła mistrzowi dwójka fanów, którzy odnaleźli i pieczołowicie odrestaurowali Audi quattro z 1986 r.

Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"
Youngtimer

Mercedes SLK – krótka srebrna strzała – z archiwum "Auto Świata"

Kiedy w kwietniu 1996 r. Mercedes SLK pojawił się na salonie w Turynie, zaskoczenie było wielkie – był to najmniejszy model ze Stuttgartu. Skrót SLK odczytywano jako Sportlich (sportowy), Leicht (lekki) oraz Kurz (krótki). Twórcą nowego auta był słynny stylista Bruno Sacco, twórca wielu modeli Mercedesa, m.in. 190 E, klasy S W126 i W 140, roadstera R 129, klas C, E oraz A. Zaskoczenie szybko przerodziło się w podziw, szczególnie po tym, kiedy pojawiły się pełne zachwytów pierwsze testy SLK.

Klasyczne auta marzeń z lat 90., czyli samochody z czasów przełomu
Youngtimer

Klasyczne auta marzeń z lat 90., czyli samochody z czasów przełomu

Pod wieloma względami lata 90. okazały się wyjątkowe. To nie tylko okres przemian ustrojowych, lecz także czas narodzin aut, które obecnie stają się youngtimerami.

Trabant kontra Citroen 2CV - czyli plastik kontra elastik
Youngtimer

Trabant kontra Citroen 2CV - czyli plastik kontra elastik

Gdy dobrze się nad tym zastanowić to wbrew zewnętrznym różnicom Trabant i Citroën mają ze sobą wiele wspólnego, i nie chodzi tylko o kolory nadwozi naszych zdjęciowych aut.

Lotus Omega - Opel z brytyjską duszą
Youngtimer

Lotus Omega - Opel z brytyjską duszą

W latach 90. Lotus Omega zadbał o to, żeby o Oplu Omedze zrobiło się głośno. Niesamowite osiągi sprawiały, że z zazdrością spoglądali na niego właściciele aut Ferrari. Można powiedzieć, że to najbardziej spektakularny Opel w historii marki.

Te auta też są z FSO!
Youngtimer

Te auta też są z FSO!

Porozumienie licencyjne z Fiatem dotyczyło nie tylko produkcji modelu 125p w warszawskiej FSO, lecz także przewidywało montaż mniejszej liczby egzemplarzy oryginalnych aut włoskiego producenta. Dzięki temu na polskich drogach pojawiły się Fiaty 127, 128, 131 oraz 132.

Tych aut nie spodziewacie się pod takimi markami
Youngtimer

Tych aut nie spodziewacie się pod takimi markami

Po angielsku nazywa się to dość brzydko – badge engineering, ale w dużym skrócie chodzi o oszczędności polegające na wprowadzeniu do swojej gamy auta innego producenta pod własnym szyldem.

Alfa Romeo i jej tajna kolekcja
Youngtimer

Alfa Romeo i jej tajna kolekcja

Alfa Romeo – należy obecnie do koncernu Stellantis – historię zbudowała na kultowych, sportowych modelach, które do dzisiaj fascynują fanów włoskiej marki. Jednak w zbiorach muzeum Alfy Romeo w Arese są również pojazdy, które nigdy nie trafiły do seryjnej produkcji. Zapraszamy do nostalgicznej wycieczki wśród modeli studyjnych oraz specjalnych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.