Ceny benzyny powoli idą w górę, ale gaz pozostaje tani. Żeby jednak korzystanie z tego paliwa rzeczywiście się opłacało, trzeba postarać się o dobrą instalację gazową
Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że najważniejszym elementem instalacji LPG jest prawidłowy dobór komponentów połączony z profesjonalnym montażem
Wymagany przez prawo przegląd techniczny nie wystarczy! Kierowca chcący zapewnić instalacji zasilania gazem właściwą kondycję, musi od czasu do czasu zaglądać również na wizyty do renomowanego gazownika. Tam fachowcy sprawdzą sposób pracy układu oraz wymienią konieczne części eksploatacyjne. Zobacz receptę na długą i szczęśliwą jazdę na LPG.
Posiadacze benzyniaków z wtryskiem pośrednim, którzy chcą zamontować instalację LPG, mogą wybrać klasyczny system z wtryskiem gazu w stanie lotnym lub nowocześniejszy – w stanie ciekłym. Prezentujemy wady i zalety obu tych rozwiązań.
Japońskie auta słyną z niezawodności oraz dobrych dopracowanych silników. Czy warto zatem w Mazdzie 5 napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym zamontować instalację LPG?
Porównanie ofert różnych warsztatów zajmujących się montażem instalacji LPG nie jest łatwe. Większość właścicieli aut ma mgliste pojęcie o instalacjach gazowych. Oczekują, że samochód będzie jak najmniej palił, nie psuł się, a sama instalacja nie będzie zbyt dużo kosztowała. Podpowiadamy, w czym mogą tkwić ważne różnice i jak dzięki temu odpowiednio zadbać o nasze auto
Przyjemność z jazdy dużą terenówką jest tym większa, im większy silnik pracuje pod maską. Ale co zrobić z kosztami eksploatacji? Przecież koszty paliwa będą wyjątkowo duże
Powszechnie uważa się, że instalacje gazowe nadają się wyłącznie do samochodów z pośrednim wtryskiem benzyny. Jednak montaż LPG w modelach samochodów wyposażonych w silnik z bezpośrednim wtryskiem nie stanowi dziś problemu.
Instalację gazową montuje się po to, żeby taniej jeździć. Niestety, przy zakupie samochodu używanego gaz nie zawsze jest zaletą, bo wiele aut dostępnych na rynku byle jak przerobiono. Podpowiadamy, na co trzeba uważać
Pytanie, czy warto założyć instalację LPG zadaje sobie wielu kierowców. Pokusa jest tym większa, im różnica w cenie pomiędzy benzyną a gazem LPG jest większa. Ile dzięki temu można oszczędzić? Sprawdziliśmy to na przykładzie Chevroleta Epica z silnikiem o pojemności 2-litrów
Ciągła eksploatacja sprawia, że elementy instalacji zasilania gazem mają prawo ulec awarii. Problemy spowodowane naturalnym zużyciem na szczęście nie są poważne. Często to zaledwie drobiazgi, których naprawa oznacza niski koszt. Najpoważniejsze i najdroższe w usunięciu usterki są powodowane przez niewłaściwy montaż.
Nasi Czytelnicy, zachęceni artykułem o problemach z silnikami benzynowymi grupy Volkswagena (TSI oraz TFSI), donoszą także o innych problemach ze swoimi samochodami. Problemy te – tak jak branie oleju przez silniki TSI/TFSI – bywają „zamiatane pod dywan”. Oto jeden z nich:
Jednym z ważniejszych pytań stojących przed tym tekstem jest to, czy da się połączyć tanie tankowanie LPG z bezpiecznym. Temat bezpieczeństwa nie dotyczy jednak wyłącznie wpływu paliwa na pracę instalacji zasilania gazem czy silnika. Oznacza także brak zagrożenia dla kierowcy podczas wizyty na stacji. Rozstrzygnijmy każdą z tych kwestii.
Kierowcy jeżdżący autami zasilanymi LPG przyzwyczaili się do wygody. Przez wiele lat gaz mogli tankować tylko wyszkoleni pracownicy. W roku 2013 zmieniły się jednak przepisy.
Dla większości miłośników klasycznych aut montaż w takich pojazdach instalacji LPG to profanacja. Ale z drugiej strony oszczędności kuszą...
Auto z mocnym benzynowym silnikiem to marzenie wielu kierowców, jednak zawsze w takim przypadku powstaje pytanie. Czy takie auto może być tanie w eksploatacji? Okazuje się, że dzięki montażowi instalacji LPG nawet Audi A4 z silnikiem benzynowym o pojemności 3-litrów może być oszczędne. Ale jaką instalację LPG wybrać?
Polska ma jeden z najwyższych na świecie wskaźników mówiących o ilości samochodów zasilanych LPG. Gaz jest świetnie znany naszym kierowcom od przeszło dwóch dekad i na dobre zadomowił się w kraju nad Wisłą. Jakie są obecnie główne trendy i co zmieniło się w ostatnich latach na rynku propan-butanu. Na podstawie tej analizy odpowiemy na te pytania.
Duży benzynowy silnik to gwarancja osiągów oraz komfortowych podróży. Niestety taka konstrukcja ma też pewne wady - najwiąkszą jest spore zużycie paliwa. Czy rozwiązaniem tego problemu może być montaż instalacji LPG? Sprawdziliśmy to na przykładzie Nissana Qashqaia 2.0, w którym instalację gazową zamontował warsztat ogólnopolskiej sieci Ekspert LPG, CITO.
Urzędy miar niezwykle rzadko – bo raz na kilka, kilkanaście lat – sprawdzają, czy dystrybutory na poszczególnych stacjach paliw w woj. łódzkim i świętokrzyskim działają prawidłowo. Prawie w ogóle nie badają dystrybutorów LPG, co oznacza, że rynek sprzedaży gazu jest praktycznie poza jakąkolwiek kontrolą.
Gaz niszczy silnik, a butle wybuchają podczas wypadku. O zasilaniu samochodów gazem krąży wiele mitów – jedne są krzywdzące, inne prawdziwe, przynajmniej w części. Na co, montując gaz, należy się przygotować?