Mazda Kiyora stanowi wizję samochodu kompaktowego nowej generacji, jaki mógłby być idealnym środkiem transportu dla młodych mieszkańców wielkich miast. Z badań wynika, że młodzi ludzie chcą mieć samochody, które dają radość z jazdy i są łatwe do zaparkowania, a także odznaczają się niskimi kosztami eksploatacji oraz niewielkim poziomem emisji spalin.

Dynamiczna linia nadwozia Kiyory w płynny sposób łączy wyróżnik Mazdy, czyli pięciokątną atrapę chłodnicy z tylnym spojlerem. Prototyp został wyposażony w 18-calowe koła, co w połączeniu z krótkimi zwisami nadało mu dynamicznego wyglądu. Przezroczysty dach skład się z ogniw słonecznych, które zasilają urządzenia we wnętrzu samochodu.

Konstruktorzy położyli duży nacisk na sztywność karoserii. Odpowiednie wyprofilowanie elementów i zastosowanie materiałów o podwyższonej wytrzymałości przełożyło się na niską masę Kiyory. Lekkich metali nie zabrakło także we wnętrzu. W kabinie dominują jednak miękkie i przyjemne w dotyku tworzywa.

Prezentowana w Tokio Kiyora została wyposażona w benzynowy silnik Sky-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Konstrukcja motoru o pojemności 1,3 litra ma obniżać tarcie, natomiast system zmiennych faz rozrządu pozwala na dostarczenie do komór spalania optymalnej ilości powietrza. Konstruktorzy silnika Sky-G zapewniają, że jest on o 15% bardziej efektywny od obecnie stosowanej jednostki o pojemności dwóch litrów. Prototyp Mazdy otrzymał także 6-biegową, automatyczną skrzynię z trybem ręcznej zmiany przełożeń oraz system wyłączający silnik na czas postoju.

Niewielka masa, opływowa sylwetka oraz nowoczesny silnik pozwoliły na znaczne obniżenie spalania. Prototypowa Kiyora według japońskiego standardu 10-15 cykli jazdy miejskiej zużywać zaledwie na 3,1 l/100 km!