Mercedes-Benz Klasy S znajdzie w 2014 roku rekordową liczbę ponad 100 tys. nabywców. Także na polskim rynku Klasa S jest najchętniej wybieraną luksusową limuzyną – od stycznia do listopada 2014 r. na jej zakup zdecydowało się 502 klientów. Teraz model debiutuje w nowym, jeszcze bardziej ekskluzywnym wydaniu – jako Mercedes-Maybach.

W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2014 r. Mercedes-Benz dostarczył na całym świecie 93 307 egzemplarzy Klasy S, o 88,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2013. Tylko w listopadzie model wybrało 9519 klientów (+25,0 proc.). Wyniki te dystansują najpopularniejszy w dotychczasowej historii modelu typoszereg 126, który w latach 1979-1993 został wyprodukowany w liczbie 818 tys. egzemplarzy (dane dla limuzyny).

Obecnie klasa S – pod wieloma względami wzorzec motoryzacyjnej inżynierii, debiutuje w nowej, ekskluzywnej odmianie. Wcześniej wielu nabywców modelu oczekiwało, by ich samochód miał jeszcze bardziej indywidualny charakter. Chcieli oni jeździć klasą S w wyjątkowo prestiżowym wydaniu, wyróżniającym się nawet na tle luksusowych limuzyn.

Tak narodził się Mercedes-Maybach Klasy S, który łączy perfekcję klasy S z ekskluzywnością Maybacha. Od standardowego modelu odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń dla pasażerów, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości personalizacji. Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to druga podmarka Mercedes-Benz obok Mercedes-AMG. W przyszłości będzie ona dostarczać Mercedesy w najbardziej ekskluzywnej formie.

Mercedes-Maybach klasy S ma o 200 mm większy rozstaw osi od przedłużanej odmiany modelu – mierzy 5453 mm długości, z czego 3365 mm przypada na odległość między osiami. Podróżujący z tyłu korzystają zarówno z dodatkowej przestrzeni (również nad głowami), jak i z bogatego wyposażenia standardowego, obejmującego osobne fotele oraz innowacyjną funkcję wzmocnienia głosu. Nowy okręt flagowy Mercedes-Benz zapewnia też niezrównany komfort akustyczny – to najcichszy samochód świata, jeśli chodzi o poziom hałasu w drugim rzędzie siedzeń.

Mercedes-Maybach klasy S będzie początkowo oferowany w dwóch wersjach: S 500 oraz S 600. Dostawy samochodów rozpoczną się w lutym 2015 roku, ale już teraz można zamawiać je u dilerów. Model S 500 kosztuje w Polsce od 552 500 zł, a S 600 – od 840 000 zł.

Topowy model – Mercedes-Maybach S 600 – jest napędzany 6-litrową jednostką V12 biturbo o mocy 530 KM i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1900 obr./min.

Model S 500 dysponuje silnikiem V8 biturbo o pojemności 4,7 litra i mocy 455 KM. Jego maksymalny moment obrotowy - 700 Nm - dostępny jest już przy 1800 obr./min. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 8,9 l/100 km.

Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 5,0 s i rozwijają prędkość maksymalną równą 250 km/h.

Wariant S 500 jest standardowo wyposażony w przekładnię automatyczną 9G-TRONIC o 9 przełożeniach, a S 600 – w najnowsze wcielenie 7-stopniowej skrzyni automatycznej 7G-TRONIC PLUS.

W czerwcu 2015 roku w sprzedaży pojawi się wersja z napędem na cztery koła Mercedes-Maybach S 500 4MATIC.