Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Mercedes

Mercedes

Pierwszy luksusowy turbodiesel - Mercedes 300 SD
Youngtimer

Pierwszy luksusowy turbodiesel - Mercedes 300 SD

Pół miliona kilometrów za kierownicą Mercedesa klasy C
Testy długodystansowe

Pół miliona kilometrów za kierownicą Mercedesa klasy C

Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc
Oldtimer

Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc

Wziąć udział w zlocie zabytkowych Mercedesów to wielka frajda dla każdego miłośnika motoryzacji. W tym roku mogłem poprowadzić – jako uczestnik – Mercedesa 230 z 1937 r., a więc 86-letniego. Auto kompletnie odrestaurowane wygląda jak nowe.

Mercedes 600 Pullman - klasyk z najwyższej półki
Oldtimer

Mercedes 600 Pullman - klasyk z najwyższej półki

W 1963 roku Mercedes za sprawą modelu 600 doprowadził technikę do przesady. Ogromna limuzyna miała na pokładzie wszystko, co wówczas było najlepsze i najdroższe. Pojawiły się też nietypowe rozwiązania.

Czy nowy Mercedes klasy E Kombi ma jeszcze większy bagażnik? I tak, i nie
Premiery

Czy nowy Mercedes klasy E Kombi ma jeszcze większy bagażnik? I tak, i nie

Mercedes nie rezygnuje z kombi. Gama szóstej generacji klasy E właśnie się wzbogaciła o wersję z wyjątkowo dużym bagażnikiem. Czy ma on jeszcze większą pojemność niż w poprzedniku? Odpowiedź nie jest jednoznaczna.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów
Oldtimer

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

To był najbardziej luksusowy, największy i najbardziej prestiżowy samochód wyprodukowany przez Mercedesa w latach 60. W wersji krótkiej Mercedes 600 (W 100) miał 5,45 m długości, a w wersji Pullman – 6,24 m. W latach 1963-1981 powstało zaledwie 2677 sztuk tej niezwykłej limuzyny.

Mercedes W126 - królowa wszystkich gwiazd
Youngtimer

Mercedes W126 - królowa wszystkich gwiazd

Debiutujący 40 lat temu Mercedes klasy S typoszeregu W126 był samochodem, który na tle barokowej, pełnej chromu poprzedniczki robił skromne wrażenie. Tyle że właśnie to sprawiło, że model ten był produkowany rekordowe 12 lat i nawet dziś wygląda nowocześnie.

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz
Oldtimer

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz

Model 170 typoszeregu W122 miał być najmniejszym Mercedesem lat 50. Fabryczne dokumenty zdradzają, jak auto ocaliło najmniejszego Pontona, zabiło sportowy projekt 300 SLR i przyspieszyło powstanie "skrzydlaków".

Zaprojektowanie tego auta kosztowało ponad miliard dolarów. Czy to sprawia, że Mercedes 600 SEL to najlepsze auto świata?
Youngtimer

Zaprojektowanie tego auta kosztowało ponad miliard dolarów. Czy to sprawia, że Mercedes 600 SEL to najlepsze auto świata?

Gdy wiosną 1991 roku zaprezentowano długo oczekiwanego następcę "eski" W126, reakcje w Europie były dość jednoznaczne: auto jest za duże, za ciężkie, a do tego zużywa zbyt dużo paliwa. Dopiero późniejsze testy udowodniły, że nowe auto Mercedesa jest samochodem przełomowym, choć nawet 30 lat po premierze kontrowersyjnym.

Mercedes GLC kontra Volvo XC60 - dużo mocy i stylu
Porównania samochodów

Mercedes GLC kontra Volvo XC60 - dużo mocy i stylu

Potężne SUV-y mogą być również subtelne i ekonomiczne. Dowodzą tego nowy Mercedes GLC i sprawdzone Volvo XC60. Które z nich lepiej kupić? Wiele wyjaśni nasz test porównawczy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes E250D kontra E60 AMG - pośpiech nie jest wskazany
Youngtimer

Mercedes E250D kontra E60 AMG - pośpiech nie jest wskazany

Ponad 60 tys. dolarów różnicy: tyle dzieliło kiedyś oba Mercedesy – rozsądnego diesla i topową wersję benzynową. Odpowiedź na pytanie, które auto dziś wybrać nie jest wcale taka prosta...

Pojechałem elektrykiem z Warszawy do Szwajcarii i z powrotem. Długa podróż i zaskakujące koszty
Testy

Pojechałem elektrykiem z Warszawy do Szwajcarii i z powrotem. Długa podróż i zaskakujące koszty

Pojechaliśmy elektrycznym Mercedesem z Warszawy do St. Moritz w Szwajcarii i z powrotem. Trasa ok. 3000 kilometrów. Nie zgadniecie, ile zapłaciliśmy za ładowanie!

Mercedes 190 E Elektro - elektryczny napęd to nic nowego
Youngtimer

Mercedes 190 E Elektro - elektryczny napęd to nic nowego

Mercedes z elektrycznym napędem to żadna nowość. Okazuje się, że firma eksperymentowała z takim napędem już w latach 90. ubiegłego wieku w modelu 190. Pierwszy pojazd tego typu pokazano w 1990 roku na targach w Hanowerze, a drugi rok później w Genewie. Auto było testowane podczas wielkiego sprawdzianu na wyspie Rugii, gdzie jeden z modeli pokonał w ciągu roku około 100 tys. km.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki
Używane

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Na te modele Mercedesa lepiej uważać. Oto pięć wpadek marki
Używane

Na te modele Mercedesa lepiej uważać. Oto pięć wpadek marki

Bez gwiazdy nie ma jazdy? W przypadku pięciu prezentowanych poniżej Mercedesów owa "jazda" ma dużo bardziej pejoratywne znaczenie – zapraszamy na przegląd pięciu naszym zdaniem najgorszych Mercedesów ostatnich lat.

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł
Co warto kupić

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł
Co warto kupić

Prestiżowe auto nie musi być drogie! Luksusowe modele w cenie od 15 000 zł

Gdy były nowe, nierzadko kosztowały 300 tys. zł, dziś – po ponad 10 latach – można je kupić za ułamek tej ceny. Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E 320 CDI i Lexus GS 450h: które z tych aut okaże się najlepszą inwestycją?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł
Używane

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany
Oldtimer

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Na początku lat 70. presja na Mercedesa stale rosła – wiele firm wystawiło swoich przedstawicieli do walki w klasie średniej wyższej. Czy firma ze Stuttgartu miała się czego bać? Jak ówcześni konkurenci sprawują się dziś? Sprawdziliśmy jak po latach Mercedes W115 wypada w porównaniu z BMW E12, Audi 100, Oplem Rekordem D i Peugeotem 504 GL.

Szukamy prestiżowego sedana z benzyniakiem za 50-70 tys. zł! Który najlepszy?
Co warto kupić

Szukamy prestiżowego sedana z benzyniakiem za 50-70 tys. zł! Który najlepszy?

Audi A4, BMW serii 3 i Mercedes klasy C są marzeniem wielu polskich kierowców. Czy warto je kupić? Tym razem na celownik bierzemy 8-letnie egzemplarze w wersji sedan z 2-litrowymi benzyniakami o mocy przeszło 200 KM!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz
Wiadomości

Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?
Youngtimer

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?

Nigdzie mocne oraz słabe strony samochodu nie ujawniają się tak wyraźnie, jak podczas użytkowania go jako taksówki. Przyjrzeliśmy się zatem pięciu modelom, które kiedyś wykonywały ten zawód, a teraz, na emeryturze pretendują już do miana oldtimerów. Która klasyczna taksówka będzie najlepszym wyborem, Mercedes 190D, Audi 100, VW T3, GAZ Wołga M 24 czy Ford Scorpio?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.