Stosowane dotychczas lusterka boczne zostały zastąpione nowymi jednostkami ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED. Powierzchnia nowych lusterek jest szersza niż tych zastosowanych w poprzednim modelu, co poprawia widoczność do tyłu. W połączeniu ze zmniejszoną szerokością przednich słupków daje to znacznie lepszą widoczność ogólną, która jest kluczowym aspektem bezpieczeństwa podczas prowadzenia pojazdu.

Nowa Honda Civic uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Schemat testów zderzeniowych skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, poziom ochrony dzieci przewożonych w samochodzie, pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. Wszystkie modele Hondy przetestowane według nowych zasad (wprowadzonych w lutym 2009 r.) otrzymały 5 gwiazdek.

Honda Civic - suma gwiazdek: 5

Ochrona kierowcy i pasażera: 94 proc.

Ochrona dzieci: 83 proc.

Ochrona pieszych: 69 proc.

Systemy bezpieczeństwa: 86 proc.

Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, powiedział: Dziewiąta generacja Hondy Civic wywarła na nas ogromne wrażenie, osiągając doskonałe wyniki we wszystkich testach. Samochód otrzymał wysokie noty w zakresie oferowanych systemów wspomagających kierowcę i jest dostępny z opcjonalnym układem CMBS.

Instytut Euro NCAP ogłosił również, iż nagroda Euro NCAP Advanced przyznana Hondzie za opracowanie systemu CMBS uwzględnia również nowy model Civic. Wyróżnienie potwierdza najwyższy poziom zaawansowania systemu CMBS, który oferuje wymierne efekty pod względem bezpieczeństwa jazdy. Kategoria Euro NCAP Advanced to odpowiedź na gwałtownie rosnącą liczbę nowoczesnych rozwiązań technicznych z zakresu bezpieczeństwa dostępnych w nowych pojazdach, które jeszcze nie zostały poddane obiektywnej ocenie.

Nagrodzony system CMBS działa w oparciu o radar. Układ ma pomagać w uniknięciu kolizji z pojazdami zaparkowanymi na drodze lub poruszającymi się po tym samym torze jazdy. System ma ostrzegać kierującego o bezpośrednim zagrożeniu kolizją przy niskich i wysokich prędkościach, czyli zarówno w ruchu miejskim, jak i na autostradach. Badania przeprowadzone początkowo na terenie Niemiec, a następnie w innych krajach Wspólnoty Europejskiej wykazały, że wyposażenie wszystkich pojazdów w system CMBS mogłoby przyczynić się do uniknięcia lub istotnego złagodzenia skutków 200 000 - 250 000 kolizji i wypadków rocznie.

Najwyższa ocena bezpieczeństwa, a także wyróżnienie przyznane przez Euro NCAP, jest potwierdzeniem zaangażowania Hondy w prace nad ogólną poprawą poziomu ochrony w samochodach. W centrum testowym firmy przy ośrodku badawczo-rozwojowym Tochigi przeprowadza się testy zderzeniowe z udziałem dwóch pojazdów, przy czym badany jest poziom bezpieczeństwa w modelach o różnych wymiarach i masie. Opracowuje się tam również rozwiązania pozwalające zmniejszyć stopień rozległości urazów u pasażerów i pieszych. Uniwersalne centrum testowe zostało otwarte w 2001 roku i jest to pierwsza tego typu jednostka na świecie (hale testowe w budynku, dostępne niezależnie od pogody).