W Europie Zachodniej sprzedaż nowego CR-V rozpocznie się w listopadzie br. W Polsce na auto przyjdzie nam poczekać przynajmniej dwa miesiące dłużej. SUV Hondy ma u nas ugruntowaną pozycję na rynku.

Na pierwszy rzut oka widać zmiany stylistyczne, choć przyznajemy, że mają one raczej charakter ewolucji. Nadwozie CR-V jest o 3 cm niższe i 0,5 cm krótsze niż w poprzedniku, ale mieliśmy wrażenie, że w środku zrobiło się przestronniej, choć za sprawą kształtu dachu wyższym pasażerom wsiadającym z tyłu może zabraknąć nieco przestrzeni.

Za to mechanizm składania kanapy okazał się genialny: wystarczy pociągnąć rękojeść od strony bagażnika lub na oparciu i po sekundzie mamy płaską powierzchnię.

Kufer zwiększa się wówczas z 589 do 1669 l – o 65 i 137 l więcej niż w poprzedniku.

Nowy układ napędu 4x4 ma szybciej reagować na uślizg przednich kół (wtedy automatycznie dołącza się tylna oś), a jednostki napędowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa.

150-konny diesel 2.2 (350 Nm) wg producenta ma spalać średnio 5,6 l/100 km (z 5-stopniowym „automatem” – 6,6 l), a dwulitrowy benzyniak (155 KM, 182 Nm) – 7,4 l (7,5 l). Wersja benzynowa będzie dostępna także z napędem wyłącznie na przód (śr. spalanie 7,2 l/100 km). W 2013 roku ofertę uzupełni 120-konny diesel 1.6 (300 Nm).

W wyposażeniu auta znajdziemy wszelkie systemy wpływające na bezpieczeństwo (m.in. asystenci utrzymywania pasa ruchu i ostrzegania przed kolizją).