W ciągu 15 lat produkcji wszystkich generacji Skody Fabii na ulice wyjechało ponad 3,4 miliona tych samochodów. Teraz apetyty Czechów są jeszcze większe za sprawą debiutu Fabii trzeciej generacji - zgrabniejszej, bardziej zadziornej, i o wyraźnie ciekawszym wnętrzu.

Nowa Skoda Fabia jest o 9 cm szersza i o 3 cm niższa od poprzedniczki. Ma 399,2 cm długości (8 mm mniej niż Fabia 2), 173,2 cm szerokości oraz 146,7 cm wysokości. Rozstaw osi został powiększony o 2 cm, do 247 cm. Dzięki wykorzystaniu m.in. platformy podwoziowej MQB udało się obniżyć masę własną pojazdu przeciętnie o 65 kg w porównaniu z poprzednikiem. Podstawowa wersja wyposażona w jednostkę 1.0 MPI będzie miała masę 980 kg.

Większe rozmiary nowej Skody wpłynęły również na powiększenie bagażnika tego samochodu do 330 litrów (+15 l), który po złożeniu oparć kanapy powiększa się do 1150 litrów (-30 l w porównaniu z drugą generacją).

Pod maskę Fabii trafiły 4-cylindrowe silniki benzynowe MPI o pojemności jednego litra i mocach 60 oraz 75 KM oraz silniki TSI 1,2 litra o mocach od 85 do 110 KM. Silniki MPI oraz słabszy TSI są standardowo wyposażone w skrzynie manualne o pięciu przełożeniach. Mocniejszy wariant o mocy 110 KM w standardzie ma przekładnię 6-biegową. Opcjonalnie można go będzie zamówić ze skrzynią DSG. Wśród diesli znajdziemy 3-cylindrowy motor o pojemności 1,4 litra i mocy 75 oraz 105 KM. Obie jednostki sprzężono z 5-biegowymi przekładniami manualnymi, ale słabszy z nich będzie dostępny ze skrzynią DSG.

Na liście wyposażenia nowej Fabii mogą się znaleźć m.in. panoramiczny szklany dach o powierzchni 107x76 cm, czujnik deszczu, system bezkluczykowego dostępu do samochodu czy system MirrorLink umożliwiający dostęp do funkcji i aplikacji na smarftonie poprzez wyświetlacz w samochodzie.

Z zakresu bezpieczeństwa, oprócz standardowych sześciu poduszek powietrznych, w wyposażeniu możemy znaleźć system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny oraz układ automatycznego hamowania przy niewielkich prędkościach. Nową Fabię będzie można zamówić w 15 wersjach kolorystycznych.

Trzecia generacja bestselleru Skody zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu a w polskich salonach pod koniec roku (najpierw w wersji hatchback). W lutym przyszłego roku pojawi się w nich bardziej praktyczna odmiana kombi.