Navara wnosi do segmentu aut użytkowych cechy samochodu osobowego. Dzieli wiele swych technicznych rozwiązań z nowym, terenowym modelem Nissana, Pathfinderem. Jednocześnie przejmuje od niego także wiele elementów wyposażenia z zakresu komfortu. Nawet montowany jest obok taśmy, na której produkowany jest model Pathfinder, w hiszpańskiej fabryce Nissana w Barcelonie.

Nowy Pickup korzysta ze sprawdzonego i godnego zaufania systemu napędu na 4 koła, by zapewnić swemu użytkownikowi dobre właściwości trakcyjne w każdych warunkach. O ile tradycyjni nabywcy pickupów z pewnością natychmiast polubią ten wszędobylski i wszechstronny charakter Navary, o tyle zupełnie nowy poziom komfortu, jakości zapewne zainteresuje również inną grupę potencjalnych klientów. Samochód ten skierowany jest do ludzi żyjących aktywnie, potrafiących zrobić użytek z napędu na cztery koła oraz elastycznych własności transportowych.

Podobnie jak Pathfinder, Navara oparta jest na solidnej ramie, do której zamocowano nadwozie. Navara ma niezależne przednie zawieszenie obejmujące po dwa wahacze poprzeczne i sprężynę śrubową z każdej strony. Tylne zawieszenie to sprawdzona kombinacja sztywnej osi z półeliptycznymi resorami. Zaprojektowano je tak, by zapewniało znaczną ładowność, nie umniejszając jednak komfortu jazdy i dobrych własności jezdnych.

Układ napędowy jest tu taki sam, jak w Pathfinderze. Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,5 l z serii YD, który ostatnio poddano intensywnym modyfikacjom dla celów użycia w nowych modelach. Znakomite osiągi uzyskano m.in. dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii i intercoolerowi. Zasilanie wtryskiem bezpośrednim Common Rail drugiej generacji, zapewniło niższą emisję spalin.

Navara będzie dostępny w dwóch wersjach. Mocniejsza rozwija moc 174 KM i moment obrotowy o wartości 403 Nm, słabsza zaś oferuje moc 145 KM oraz moment 356 Nm. Układ napędowy wykorzystuje sprawdzony nissanowski system dołączania napędu drugiej osi. W normalnych warunkach cały moment napędowy przekazywany jest na koła tylne, zaś po włączeniu trybu 4WD część siły napędowej przenoszona jest na oś przednią.

"Dotychczas oferowany Nissan Pickup zapracował na świetną reputację godnego zaufania i niezawodnego pomocnika. Navara opiera się na najmocniejszych stronach Pickupa, ale dodaje do nich nowy poziom możliwości, wyrafinowania i frajdy z jazdy. Jesteśmy pewni, że Navara zainteresuje jeszcze większą grupę klientów, niż to miało miejsce w przypadku Pickupa." - mówi Brian Carolin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe.