W warsztacie stwierdzono awarię mechanizmu wycieraczek. Ze względu na brak części w magazynie powiedziano mi, iż maksymalnie w ciągu 2 tygodni otrzymam telefon w tej sprawie w celu uzgodnienia terminu gwarancyjnej wymiany mechanizmu. Początkowo problem objawiał się przerywaną i zwolnioną pracą wycieraczek (pełny cykl trwał około minuty). Uszkodzony mechanizm do tej pory nie został wymieniony. 2 miesiące użytkowania samochodu z uszkodzonym mechanizmem spowodowało niestety dalsze uszkodzenie - prawa wycieraczka "wyprzedza" lewą i w związku z tym musiałem zdemontować pióro po stronie pasażera. Mechanizm działa teraz bardzo bezwładnie, mam możliwość czyszczenia szyby tylko po stronie kierowcy (widoczność po stronie pasażera jest bardzo ograniczona). Wszelkie moje próby interwencji u dilera kończyły się fiaskiem i zapewnieniami, że "jeszcze 2 tygodnie". Telefon do General Motors w Warszawie zaowocował tylko otrzymaniem kolejnego niezrealizowanego zapewnienia. Marcin WichrowskiOdpowiedź OplaMieliśmy chwilowy brak silniczków wycieraczek do Corsy C. Samochód klienta został już dawno naprawiony w serwisie - wycieraczki działają poprawnie. Tak długi okres oczekiwania na części to rzadkość. Za utrudnienia przepraszamy. Przemysław Byszewski, rzecznik prasowyOd redakcjiW serwisach Opla dowiedzieliśmy się, że brak silników wycieraczek do Opla Corsy C wynikał z dużego zapotrzebowania na te elementy, które bardzo często były wymieniane w stosunkowo nowych egzemplarzach w ramach gwarancji. Powodem usterki było kiepskie zabezpieczenie mechanizmu przed przedostawaniem się wody. Według ASO Opla obecnie montowane silniczki są bardziej odporne na uszkodzenia.Avensis ma słabe nici?Od samego początku użytkowania Avensisa (2004 r.) miałem problemy z tapicerką siedziska na fotelu kierowcy - marszczy się i wychodzą z niej nitki. Diler wymienił materiał już 3-krotnie, cały czas gwarantując, że tym razem będzie wszystko OK - bez skutku. Za każdym razem firma odwleka naprawę, tłumacząc tym, że wchodzi właśnie nowy, ulepszony materiał i trzeba poczekać. Materiał ten miał być dostępny we wrześniu 2005 r.Marek WałuszkoOdpowiedź RedakcjiW serwisach Toyoty dowiedzieliśmy się, że materiał tapicerki w Avensisach (sedan i kombi) jest kiepskiej jakości i czasem dochodzi do przedwczesnego zużycia. W niektórych przypadkach Toyota wymieniała za dopłatą materiałową tapicerkę na skórzaną. Przedstawiciel Toyoty sugerował, że uszkodzenia tkaniny mogą powodować nity nabite na kieszeniach spodni kierowcy. W opisywanym przypadku tak nie jest, klient musiałby je mieć nabite pod kolanami, gdyż nici wychodzą na krawędzi siedziska.Obrona byłego dilera RenaultPo artykule w AŚ nr 46/2005 pod tytułem "Zaliczka przepadła" składamy wyjaśnienie porządkujące fakty. 8 sierpnia 2003 roku klient złożył zamówienie na Renault Espace'a z dodatkowym wyposażenie za cenę 130 tys. zł. Tego samego dnia klient otrzymał od nas auto zastępcze na 30 dni (cena użytkowania za dzień to 120 zł netto). Usługa byłaby bezpłatna, gdyby klient kupił Espace'a. Nie doszło jednak do transakcji, gdyż klient nie uzyskał kredytu. Auto stało w salonie przez blisko 5 miesięcy.Koszty skredytowania zakupu modelu wyniosły ponad 10 tys. zł. Za składowanie Esace'a zapłaciliśmy 2 tys. zł. Utracony przychód z tytułu używania samochodu zastępczego przez 30 dni to 4,3 tys. zł. Samochód, którego nie kupił klient, sprzedaliśmy bez marży (za cenę zakupu). Łączne koszty poniesione przez naszą firmę wyniosły 16,5 tys. zł, czyli przekroczyły kwotę wpłaconej zaliczki (10 tys. zł). Komentarz Renault Polska w tej sprawie nie wynikał zatem z merytorycznej znajomości sprawy.Machowscy i SynPolubisz każdą drogę? To kpina! Od początku eksploatacji Citroena C4 zaobserwowałem niepokojące, warde uderzenia zawieszenia o spód samochodu przy przejeżdżaniu przez nieduże nawet nierówności. Gdy autem jadą 3 osoby, są już one wyraźne, natomiast przy 4 trzeba stosować specjalną technikę gwałtownego hamowania przed wszystkimi poprzecznymi nierównościami. Kpiną w żywe oczy jest tu hasło reklamoweo Citroena "Polubisz każdą drogę".Maciej NowakOdpowiedź CitroenaKażdy przypadek nieprawidłowej pracy można zgłosić do autoryzowanego serwisu CitroĎna w celu wykonania diagnozy i skutecznej naprawy. Wysłaliśmy już list do pana Nowaka z zaproszeniem do serwisu. Innych klientów, którzy zgłoszą się z podobnym problemem, również potraktujemy życzliwie.Marek Nawarecki
Interwencje
Zabrakło silniczków wycieraczekJestem użytkownikiem Opla Corsy C. W zeszłym roku udałem się na przegląd do dilera M&M Cars w Katowicach.