Logo
PoradyEksploatacjaNaprawa blacharska - jaka grubość szpachli jest w porządku?

Naprawa blacharska - jaka grubość szpachli jest w porządku?

  • 500 mikronów (pół milimetra) powłoki na elemencie blacharskim świadczy nie tylko o drugim lakierze, lecz także o warstwie szpachli
  • Im grubsza warstwa szpachli, tym większe ryzyko, że z czasem pojawią się widoczne ślady po naprawie
  • Przy prostowaniu elementu ulega uszkodzeniu powłoka ochronna od jego wewnętrznej strony — niezabezpieczona blacha zacznie rdzewieć
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Ostateczny efekt naprawy blacharskiej jest tym lepszy, im lepiej element blacharski został wyprostowany. Milimetr kitu pod lakierem oznacza, że samochód po naprawie nie wrócił do stanu sprzed kolizji, a najlepsza sytuacja jest wtedy, gdy szpachla w ogóle nie jest potrzebna. W tym kontekście to, czy uda się uniknąć lakierowania czy też nie, ma mniejsze znaczenie.

Udostępnij:
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium