Kupiliśmy "nowy" używany samochód i co dalej? Najczęściej nie wiemy, jaki naprawdę jest jego przebieg. Trudno też określić, kiedy były robione ostatnie przeglądy i czy ktoś kiedykolwiek wymieniał np. pasek rozrządu. Stary olej, filtr i świece powodują tylko szybsze zużywanie się silnika i doraźne pogorszenie osiągów. Stary pasek, jeśli pęknie, spowoduje ogromne zniszczenia, których naprawa może być bardzo droga.

W większości samochodów napęd przenoszony jest z wału korbowego na wałek rozrządu właśnie za pośrednictwem elastycznego paska zębatego. W zależności od silnika pasek opiera się na jednej lub nawet kilku rolkach - napinających i prowadzących. Często "przy okazji" za pomocą paska napędzana jest także Pompa wody. Jeśli którykolwiek z tych elementów ulegnie zużyciu - wszystkie rolki i łożyska mogą np. przestać się obracać wystarczająco lekko lub "nabrać luzów" - pasek może pęknąć lub przeskoczyć. Dlatego wszystkie te elementy trzeba co jakiś czas wymieniać.