Choć Honda CR-V ma napęd wszystkich kół, okazuje się niezbyt skomplikowanym autem, szczególnie jeśli zdecydujecie się na wersję benzynową. Samodzielne wykonanie czynności serwisowych nie powinno być tu istotnym kłopotem. Bez problemów kupicie też potrzebne materiały eksploatacyjne, choć może się okazać, że konieczna będzie wizyta w ASO.

Serwisowanie Hondy CR-V w ASO jest dość drogie. Z większością wymian poradzicie sobie sami!

Zwróćcie uwagę na częstotliwość przeglądów. Honda zaleca odwiedzanie serwisu przynajmniej raz w roku i nie rzadziej niż co 20 tys. km. To typowy przebieg. Świece zapłonowe (nie irydowe, lecz zwykłe; niektóre instrukcje podają błędne informacje) trzeba wymieniać co 40 tys. km.

Wymianę filtra paliwa zaleca się co 120 tys. km, chyba że stwierdzono zbyt niskie ciśnienie paliwa. Niektóre wersje mają filtr w okolicy zbiornika paliwa, ale są i takie, w których filtr umieszczono w baku. W układzie chłodzenia po raz pierwszy wystarczy wymienić płyn po 200 tys. km lub 10 latach, potem zaleca się skrócenie obu tych interwałów o połowę.

Podobnie jest w przypadku skrzyni automatycznej (pierwsza wymiana po 120 tys. km lub 8 latach, kolejne co 80 tys. km lub 4 lata – terminy te należy traktować jako maksymalne) oraz tylnego mechanizmu różnicowego (początkowo po 120 tys. km lub 10 latach, później – co 60 tys. km lub 4 lata; tych zaleceń również nie powinno się ignorować).

O ile w przypadku oleju wlewanego do silnika używanie powszechnie dostępnych produktów o odpowiedniej jakości nie sprawi problemów, o tyle nie ma podobnej dowolności jeśli chodzi o skrzynie biegów (manualną lub automatyczną) – zalecenia wyraźnie wskazują na produkty Hondy.

Instrukcja mówi, że w przypadku „automatu” można użyć oleju Dexron III, zaś w „manualu” – oleju silnikowego 10W-30 (min. SG), ale taki krok należy traktować tymczasowo i liczyć się z niewłaściwą pracą podzespołów.

Obsługa CR-V może być przyjemna. Mimo że w podwoziu starszych egzemplarzy nie brakuje rdzawych wykwitów, to jednak większość śrub uda się bez kłopotu odkręcić.

Choć CR-V należy do najpopularniejszych SUV-ów, to jednak nie znajdziecie polskich wydawnictw poradnikowych. Przed bardziej zaawansowanymi pracami polecamy lekturę książki wydawnictwa Haynes (język angielski; wysoki koszt, bo ok. 150 zł).

Naszym zdaniem: łatwo i dość tanio

Obsługa SUV-a Hondy nie jest trudna, warto jednak zwrócić uwagę na zalecaną częstotliwość przeglądów i materiały eksploatacyjne – CR-V pod tym względem okazuje się wymagające.