Komunikat o wycofaniu się Chevroleta z Europy z końcem 2015 roku zaskoczył wszystkich. Decyzja wydaje się co najmniej dziwna, zwłaszcza po tym, jak z wielkim rozmachem, kosztem wielomilionowych inwestycji wprowadzono markę na Stary Kontynent. W Polsce samochody Chevroleta cieszyły się ogromnym powodzeniem. Rocznie sprzedawano od 5 do blisko 9 tys. aut, a wynik mimo kryzysu na rynku motoryzacyjnym poprawiał się z roku na rok. Firma z pewnością wiele straci na całej operacji (koszt wycofania się z Europy szacowany jest na 1 mld dolarów), ale jest to już problem amerykańskiego koncernu – nas bardziej interesuje, jak całe zamieszanie odbije się na właścicielach aut tej marki w Polsce.
- Co z gwarancją producenta po wycofaniu się Chevroleta z Polski? Gdzie będę mógł zgłaszać reklamacje i dokonywać napraw gwarancyjnych?Warunki udzielonych gwarancji nie mogą być zmienione w trakcie ich trwania, a tym bardziej nie może zostać skrócony okres ich obowiązywania. Firma nawet po wycofaniu oferty z Polski ma obowiązek wypełniać swoje zobowiązania gwarancyjne i zapewnić klientom sieć autoryzowanych warsztatów. Pamiętajmy, że z Polski znika marka Chevrolet, ale pozostaje jej właściciel – koncern GM. Warunki gwarancyjne będą dotrzymane dla samochodów zakupionych do 2015 roku. Jak długo Chevrolet będzie zapewniał części zamienne do swoich samochodów?Producent zapewnia usługi serwisowe i dostępność części zamiennych przez minimum 10 lat. Gdzie po zamknięciu salonów Chevroleta będę mógł serwisować swój samochód?Firma po wycofaniu się ze sprzedaży nowych aut ma obowiązek zapewnić sieć warsztatów autoryzowanych przez co najmniej 10 lat. Z informacji uzyskanych w Chevrolecie wynika, że obecnie w całym kraju działa ok. 70 serwisów tej marki. Niestety, prawdopodobnie z czasem ich liczba będzie się zmniejszać. Jak wynika z oficjalnych komunikatów, właśnie trwa ustalanie warunków dalszej współpracy firmy z warsztatami. Jeśli liczba serwisów w kolejnych latach się zmniejszy, klienci likwidowanych punktów mają być o tym poinformowani. Czy mogę jeszcze zamówić auto w interesującej mnie specyfikacji i z wybranym silnikiem?W tej kwestii odpowiedź Chevroleta jest wymijająca. Choć taka możliwość istnieje, to tak naprawdę nie wiadomo, czy nowe zamówienia będą realizowane. Wszystko zależy od możliwości produkcyjnych fabryk oraz zainteresowania. Patrząc na agresywną politykę cenową, można się domyślać, że importer będzie chciał wyprzedać auta już wyprodukowane i czekające na klientów. Co prawda, jest to dobra okazja do zakupu nowego auta w atrakcyjnej cenie, ale klienci zainteresowani Chevroletami mogą mieć problem z dostępnością atrakcyjnych wersji silnikowych i opcji wyposażenia. Dzięki wysokim rabatom, mimo że marka ma wkrótce zniknąć z rynku, Chevrolety cieszą się sporym zainteresowaniem. Zamówiłem nowego Chevroleta na krótko przed ogłoszeniem informacji o wycofaniu się tej firmy z Europy. Teraz kupione przez mnie auto jest warte mniej, a w przyszłości na pewno straci dużo na wartości. Cy w związku z tym mogę liczyć na jakąś rekompensatę od firmy?Stanowisko Chevroleta jest jasne – nie ma mowy o żadnej rekompensacie lub obniżaniu cen wcześniej sprzedanych aut.
PRZECZYTAJ TEŻ: