• Wystarczy regularnie serwisować auto i na bieżąco usuwać usterki, by prosty konstrukcyjnie silnik łatwo zrobił 1 mln km
  • Największą zaletą samochodów z dużym przebiegiem jest regularny serwis
  • Samochody z dużymi wskazaniami licznika mają też stosunkowo atrakcyjne ceny, bo nikt nie chce ich kupować

Średni wiek samochodów oferowanych na sprzedaż w Polsce oscyluje wokół 10 lat. Przebiegi? 200 tys. km z lekkim naddatkiem to w zasadzie górna granica bólu dla potencjalnych klientów. Sprzedający, żeby się pozbyć towaru, wychodzą więc klientom naprzeciw i ustawiają liczniki zgodnie z ogólnymi oczekiwaniami. Mamy więc absurdy w stylu kilkunastoletniego diesla z przebiegiem 189 tys. km. Wyjątkowo zajechane auta mogą nawet mieć te 227 tys. km na blacie. Nasz klient – nasz pan!

W związku z tym postanowiliśmy na kilku przykładach przyjrzeć się samochodom z bardzo wysokimi, ale udokumentowanymi przebiegami. Stan takich aut powinien być bowiem stosunkowo bliski temu, co można z reguły znaleźć na naszych portalach ogłoszeniowych. Sprawdzimy, co i przy jakim prawdziwym (!) przebiegu może się popsuć. Zrządzeniem losu wszystkie cztery omawiane pojazdy mają silniki wysokoprężne, a trzy z nich pochodzą z zagranicy – tam (jeszcze...) wciąż nieco rzadziej cofa się liczniki.