Kluczowy model japońskiego producenta zdobył uznanie klientów nie tylko w Polsce, lecz także w całej Europie, na którą przypadło aż 45 procent całkowitejsprzedaży Yarisa na świecie. Auto ceniono głównie za niezawodność i trwałość, a również za nowoczesne rozwiązania, za które w 2000 roku przyznano mu tytuł „Samochód roku”, a w latach 2007-10 – nagrodę „Silnik roku w kategorii do pojemności 1000 ccm”.
Nowa, trzecia generacja Yarisa w stosunku do poprzedniej wyróżnia się większym nadwoziem (dłuższe o 10 cm, większy o 5 cm rozstaw osi), którego kształty stały się ostrzejsze, co nadało autu bardziej dynamiczny wygląd. Powiększona karoseria umożliwiła wygospodarowanie większej przestrzeni dla podróżnych (zwłaszcza na tylnej kanapie) i na bagaż.
Charakterystycznymi cechami nowego modelu są także wyższa jakość wykończenia wnętrza oraz niespotykany w tej klasie system multimedialny z kamerą cofania.
Wzory felg dostępne w Toyocie Yaris
Oferta jednostek napędowych została przejęta z poprzednika, nowe są za to skrzynie biegów,w tym zastosowana po raz pierwszy przekładnia Multidrive S.Dużo zmian wprowadzono w zawieszeniu i układzie kierowniczym, dzięki czemu nowy model charakteryzuje się lepszym prowadzeniem zarówno w mieście, jak i na trasie.
Yaris III jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych i aż pięciu wyposażeniowych. Cena wyjściowa wynosi 39,9 tys. zł.
Ekologia, komfort i bezpieczeństwo - Nowa Toyota Yaris jest większa od poprzedników, stała się jednak lżejsza i oszczędniejsza. Zwiększono ponadto wygodę jazdy i bezpieczeństwo
Rosnąca konkurencja w segmencie B sprawia, że oczekiwania klientów wobec aut tej klasy są coraz większe. Najlepiej więc, by samochód miejski był komfortowy, oszczędny i zwinny, a jednocześnie przestronny i luksusowo wykończony.
I najważniejsze – nie powinien być zbyt drogi. Japończycy, konstruując nowego Yarisa, podjęli próbę sprostania tym wymaganiom. Przekonajmy się zatem,z jakim skutkiem.
Innowacyjne w segmencie B systemy multimedialne - Trzecia generacja Yarisa zaskakuje różnorodnością oferowanych systemów audio. Już w wersjach Terra i Luna standardowo otrzymujemy radioodtwarzacz CD z funkcją odtwarzania plików muzycznych MP3 i WMA. Zestaw wyposażono w 6 głośników.
W bogatszych odmianach Sol, Prestige i Dynamic seryjnie oferowany jest multimedialny system Toyota Touch z taką liczbą głośników jak poprzednio. Oprócz radia oraz funkcji odtwarzania plików muzycznych układ spełnia dodatkowe funkcje dzięki: kamerze cofania, urządzeniu głośnomówiącemu Bluetooth, personalizacji samochodu oraz rozbudowanemu komputerowi pokładowemu.
W topowej wersji wyposażeniowej Dynamic można zamówić system Premium Audio (8 głośników), stanowiący element pakietu Vip&Sound (2,6 tys. zł). Osoby zainteresowane fabryczną nawigacją muszą zdecydować się na zakup zestawu Toyota Touch&Go, obejmującego także komunikaty drogowe TMC, informację o fotoradarach, integrację z Google Local Search oraz aplikacje multimedialne, m.in.: SMS, prognozę pogody oraz Facebook. Dopłata za system wynosi 1,9 tys. zł i możliwa jest tylko w wersjach Sol, Prestige i Dynamic.
Standardy dostosowane do indywidualnych potrzeb
Wersja Terra - Cena od: 39 900 zł
Wersja Luna - Cena od: 44 900 zł
Wersja SOL - Cena od: 47 800 zł
Wersja Prestige - Cena od: 52 400 zł
Wersja Dynamic - Cena od: 55 200 zł
Lepsze prowadzenie - Poprzednik był chwalony za komfort, jednak mniej pochlebnych opinii otrzymywał za prowadzenie. Konstruktorzy nowego Yarisa wzięli sobie do serca wady modelu drugiej generacji i właśnie w podwoziu dokonali największych zmian. Przeprojektowano układ kierowniczy i zastosowano w nim silnik wspomagania o zwiększonej sile oraz zmieniono przełożenie.
Dzięki tym modyfikacjom auto prowadzi się precyzyjnie zarówno na wprost, jak i podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Poprawiła się także zwrotność samochodu, co w przypadku auta miejskiego jest bardzo ważnym atutem (promień skrętu – 4,7 m). Zawieszenie stało się sztywniejsze, dzięki czemu nowy Yaris nie przechyla się na zakrętach tak mocno jak poprzednik. Co ważne, utwardzenie podwozia nie pogorszyło komfortu jazdy.
NASZA PROPOZYCJA - Choć w nowym modelu oferowane są tylko dwie wersje nadwoziowe i trzy silnikowe, to wybór tej właściwej komplikuje różnorodność aż pięciu odmian wyposażeniowych oraz możliwość zakupu przekładni CVT. Postawiliśmy jednak na manualną skrzynię, oferowaną seryjnie z silnikiem 1.33, który naszym zdaniem zapewnia najlepszą relację osiągów do ceny.
W pierwszej dziedzinie optymalny okazuje się – o dziwo – turbodiesel (najlepsze spalanie i przyspieszenie), ale do jego wyboru zniechęca wysoki koszt zakupu.Ze względów praktycznych wybraliśmy odmianę 5-drzwiową. Nie tylko jest wygodniejsza dla podróżnych, lecz także łatwiej będzie w przyszłości znaleźć chętnego na jej zakup. Jeśli chodzi o wersję wyposażeniową, uznaliśmy, że optymalnym wyborem będzie Sol, gdyż jej cena jest przystępna, a na liście seryjnych elementów znajdziemy komplet airbagów i system VSC. Zabrakło jedynie świateł przeciwmgielnych, które dokupiliśmy w pakiecie Vision.
PODSUMOWANIE - Podoba mi się kierunek, w którym ewoluował Yaris. Auto nie tylko zyskało pod względem wyglądu oraz różnorodności rozwiązań we wnętrzu, lecz przede wszystkim lepiej się prowadzi. Choć nie jest jeszcze najlepsze w klasie, to i tak zapewnia kierowcy znacznie więcej frajdy niż poprzednik.