Pakiet zmian dla pierwszego seryjnie produkowanego Porsche z silnikiem diesla obejmuje wszystkie możliwe aspekty, od stylistyki nadwozia i wnętrza, aż po daleko idące modyfikacje pod maską.

Firma Techart wzmocniła 3-litrowego diesla z 240 do 290 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrósł od 550 do 630 Nm przy 2 200 obr./min. Warto wspomnieć, że ponad 500 Nm dostępne jest w szerokim zakresie obrotów wału korbowego - od 1 100 do 4 000 obr./min.

Według zapewnień tunera przyspieszenie do "setki" zajmuje teraz 7,7 sekundy, zamiast seryjnych 8,3. Zmianie nie uległy zaś średnie spalanie, które wynosi 9,3 l/100 km oraz średnia emisja CO2, sięgająca 244 g/km.

Dla modeli wyposażonych w pneumatyczne zawieszenie Techart oferuje moduł pozwalający na obniżenie nadwozia, zmniejszenie przechyłów bocznych i poprawę aerodynamiki. Cayenne Diesel Techart jeździ na 21-calowych kołach z oponami Michelin Diamaris 4x4 XL w rozmiarze 295/35.

Dopełnieniem zmian w podwoziu i silniku jest pełny pakiet aerodynamiczny, składający się z nowego zderzaka przedniego, progów i zderzaka tylnego, w który wbudowano profesjonalny dyfuzor. Oprócz tego zastosowano nowe lampy przednie i tylne, dwie podwójne końcówki wydechu, trójramienną kierownicę Techart, a także aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek i eleganckie dywaniki ze skórzanymi wstawkami.

Za dopłatą zamówić można Porsche Cayenne Techart z 22-calowymi felgami i oponami Continental 295/30, maską z modelu Turbo oraz wnętrze dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Porsche Cayenne Diesel z pakietem stylistycznym kosztuje 61,5 tys. euro, a po wzmocnieniu silnika cena rośnie do 63,9 tys. euro. Techart proponuje również program tuningowy dla tych, którzy są już w posiadaniu samochodu. Wówczas za zmiany wizualne przyjdzie zapłacić 17,5 tys. euro, natomiast podrasowanie silnika wyceniono na 2,9 tys. euro.

Salony i serwisy Porsche