W porównaniu z rokiem 2013 oznacza to wzrost aż o 70,8 proc.
Największym wzięciem wśród polskich klientów salonów Porsche cieszy się SUV Cayenne – kupiły go 273 osoby.
Najtańsze Cayenne – wersja z 3-litrowym silnikiem Diesla o mocy 262 KM – kosztuje 332 500 zł.
Dostępne są również wersje z silnikami benzynowymi oraz hybrydowe. Hybryda kosztuje 410 900 zł, a za najmocniejszą wersję Turbo z silnikiem o mocy 520 KM trzeba zapłacić 640 400 zł.
Bardzo dobrze na polskim rynku przyjęty został mały SUV o nazwie Macan (zbudowany na bazie Audi Q5).
Na Macana zdecydowało się w 2014 roku 175 klientów. Najtańsza wersja Macana z silnikiem Diesla o mocy 258 KM kosztuje 258 500 zł. Wersja z silnikiem benzynowym 3.0 o mocy 340 KM kosztuje 262 800 zł, a najdroższa – z silnikiem 3,6/400 KM wymaga wyłożenia 357 100 zł.
Trzecie miejsce na liście sprzedaży w Polsce zajmuje 5-drzwiowa limuzyna Panamera. W 2014 roku zdecydowało się na nią 120 klientów.
W najtańszej wersji Panamera z benzynowym silnikiem 3,6/310 KM kosztuje 380 tys. zł. Ten model ma wiele wersji silnikowych (w tym hybrydową).
Z 300-konnym silnikiem Diesla pod maską kosztuje 387 tys. zł, z napędem hybrydowym – 507 500 zł, a w topowej wersji Turbo S Executive – 944 800 zł.
Wzbudzający największe emocje model 911 znalazł w 2014 roku 111 nabywców. Najtańsza wersja 911-tki kosztuje 450 100 zł. To model z silnikiem 3,4/350 KM.
911-tka oferowana jest w największej liczbie odmian silnikowych i nadwoziowych. Możemy wybrać oprócz klasycznego coupe także wersję cabrio lub targa (z wyjmowaną środkową częścią dachu).
911 Targa 4 kosztuje 544 100 zł, a najtańsza 911-tka cabrio – 513 tys. zł.
Wersja 911 GT3 przystosowana do jazd na torze kosztuje 701 500 zł, a najdroższa wersja – 911 Turbo S Cabriolet – 1 milion 39 tys. zł.
W 2014 roku z polskich salonów Porsche wyjechało także 16 Caymanów (cena od 257 400 zł) i 12 Boxsterów (cena od 250 400 zł).
Co ciekawe - sprzedano w Polsce 2 egz. superbolidu 918 Spyder. To najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche w historii, a na dodatek hybryda.
Ten 2-osobowy roadster ma zespół napędowy o mocy 887 KM, do „setki" przyspiesza w 2,8 sekundy i osiąga 345 km/h. Kosztuje, a właściciwe kosztował, gdyż kupić go już nie można, 933 tys. euro, czyli blisko 4 mln. zł.
W 2014 roku na całym świecie Porsche sprzedało 189 850 samochodów – oznacza to wzrost o 17,1 proc. w porwnaniu z rokiem 2013.
Jeśli Porsche utrzyma takie tempo sprzedaży swoich modeli, to można się spodziewać, że w 2015 roku sprzeda ok. 220 tys. samochodów.
Największy wzrost sprzedaży Porsche odnotowano w 2014 roku w Chinach – 25 proc. Na chińskim rynku sprzedano 46 931 modeli Porsche. To zaledwie o kilkadziesiąt sztuk mniej niż kupili klienci w USA! Amerykańscy klienci kupili 47 007 Porsche.
Na rynku europejskim Porsche sprzedało w 2014 roku 60 805 samochodów. Oznacza to wzrost o 19,1 proc. w porównaniu ze sprzedażą w 2013 r.
Z tych 60 tys. Porsche Niemcy kupili ponad 1/3 – 23 841 szt. Wzrost sprzedaży na niemieckim rynku też jest znaczący – wyniósl 15,5 proc.
Wprowadzony do sprzedaży w 2014 roku nowy model w gamie Porsche – Macan został bardzo dobrze przyjęty przez klientów – zdecydowało się na niego 45 tys. osób. 911-tka trafiła do 30 tys. klientów.