Raport TUV - Mistrzowie niezawodności i outsiderzy
Od lipca 2008 do czerwca 2009 r. niemiecki TÜV wykonał niemal 7,5 miliona przeglądów rejestracyjnych. Protokół kontrolny zawiera ponad 100 podpunktów – tak dokładne badanie pozwala wychwycić wszystkie, nawet najmniejsze słabości każdego modelu. Niestety, okazało się, że w porównaniu z rokiem ubiegłym odsetek samochodów z poważnymi usterkami wzrósł z 16,6 do 17,6 proc. Wygląda więc na to, że ogólnoświatowy kryzys nie ominął również niemieckich kierowców, którzy szukając oszczędności wydawali ostatnio mniejsze sumy na serwisowanie swych aut. W pierwszej dziesiątce wyłącznie modele japońskie i niemieckie - Kryzysowej teorii nie potwierdza jednak kultowe Porsche 911: ASO tej marki należą do najdroższych, a mimo to auta z Zuffenhausen w większości przypadków okazały się bardzo zadbane. Warto również zwrócić uwagę na doskonały wynik Volkswagena Golfa Plusa (wypadł o wiele lepiej niż bazowy Golf) i Forda Fusiona.