Organizatorzy pucharu postawili sobie za cel minimalizację kosztów startów. W tym celu zawężono zakres dozwolonych modyfikacji silnika oraz osprzętu - najpoważniejszą zmianą jest zastosowanie sportowego katalizatora oraz przelotowego tłumika.

Wyścigowe Logany dysponują mocą około 100 KM. Niezbyt wiele, jednak masa Logana pozbawionego tapicerki oraz elementów wyposażenia kabiny wynosi 900 kilogramów. Oznacza to, że współczynnik mocy do masy jest porównywalny np. z Mini Cooperem. Wyścigowy Logan przyśpiesza od 0 do 100 km/h w około 8 sekund. Pucharowe samochody stoją na 15-calowych alufelgach ATS. Na suchej nawierzchni zawodnicy mogą startować wyłącznie na slickach Dunlop w rozmiarze 195/55.

Seryjne zawieszenie zastąpiono znacznie twardszymi sprężynami i amortyzatorami firmy KW Competition. Rozmiar hamulców pozostał niezmieniony. Elementy wystarczająco dobrze radzą sobie ze spowalnianiem lekkiego samochodu. Przednie tarcze są dodatkowo chłodzone strumieniem powietrza doprowadzonego z otworów w przednim zderzaku, które w seryjnym aucie są wypełnione przez światła przeciwmgielne.

Z zewnątrz wyścigowego Logana wyróżnia potężny spojler na klapie bagażnika. Jego szerokość to prawie 1,2 metra! "Skrzydło" - podobnie jak klatka bezpieczeństwa - zostało przygotowane przez firmę Wiechers. W kabinie znajdują się też 6-punktowe pasy Schroth, kubełkowy fotel oraz sportowa kierownica.

Homologacja pozwala na starty Loganem także w wyścigach górskich, które cieszą się w Niemczech dużym zainteresowaniem kibiców oraz zawodników.

Koszt rocznych występów w pucharze oraz zakupu samochodu jest szacowany na około 45 tysięcy euro. W przypadku wynajmowania Logana na roczny udział w ADAC Dacia Logan Clubsport powinno wystarczyć ok. 15 tysięcy euro.