Auto Świat Technospace w stylu Grand

Technospace w stylu Grand

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Francuski producent stawia kolejny krok na drodze dynamicznego rozwoju gamy produktów i prezentuje pierwsze zdjęcia nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso. Jego sylwetka zdecydowanie różni się od wersji 5-miejscowej, a jego koncepcja łączy przestronność wnętrza i płynność linii. Potencjał nowej modułowej platformy EMP2 pozwala mu zaoferować najlepszy w segmencie kompromis w zakresie możliwości adaptacji wnętrza, przestronności i dostępu do kabiny.

Citroen Grand C4 Picasso
Zobacz galerię (16)
Auto Świat
Citroen Grand C4 Picasso

Wykazuje również rekordowy poziom emisji CO2 z wynikiem 98 g/km. Model ten korzysta także z najnowszej technologii BlueHDi, proponując wersję o mocy 150 KM, która emituje jedynie 110 g CO2/km.

Zastosowanie nowej modułowej platformy EMP2 (Efficient modular Platform 2) umożliwiło zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy w kategorii), co, przy zachowaniu tej samej długości co poprzednia generacja tego modelu (4,59 m), pozwala zaoferować:

  • więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli, który pozwala przyjąć na pokład 7 pasażerów;większą przestronność i najwięcej w tym segmencie przestrzeni w 2. i 3. rzędzie;łatwiejszy dostęp do kabiny, w szczególności do 3. rzędu, dzięki optymalizacji sposobu otwierania drzwi;większą objętość ładunkową, dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów (645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli 2. rzędu maksymalnie do przodu).

Grand C4 Picasso wyposażony jest także w nowy silnik BlueHDi, który spełnia normy Euro 6, dzięki zastosowaniu modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skutecznej technologii redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Zapewniło to uzyskanie niespotykanego w tej kategorii bilansu pomiędzy zużyciem paliwa a osiągami: moc 150 KM przy emisji jedynie 110 g CO2 /km w wersji z manualną skrzynią biegów, i 117 g CO2/km w wersji z przekładnią automatyczną.

Design CITROËNA GRAND C4 Picasso różni się od stylu 5-miejscowej wersji tego modelu (specyficzny „technologiczny” przód, dekoracyjne listwy dachowe, oryginalne światła tylne LED z efektem 3D).

CITROËN GRAND C4 Picasso zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na istotne zwiększenie rozstawu osi (do 2,84 m, tj. o 11 cm więcej od poprzednika), co korzystnie wpłynęło na przestronność wnętrza i pojemność bagażnika (69 litrów więcej niż w poprzedniej generacji), ale również na wygląd samochodu. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm (najkrótszy w tej kategorii), blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu).

Utrzymane w stylistyce loftu wnętrze CITROËNA GRAND C4 Picasso charakteryzuje czystość form i przejrzystość aranżacji. Wrażenie to potęguje montowana seryjnie panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę CITROËNA GRAND C4 Picasso naturalnym światłem. Samochód dysponuje wzorcową powierzchnią przeszkloną wynoszącą ponad 5,70 m2. Podczas jazdy nocą, poczucie komfortu zwiększa dodatkowo oświetlenie LED emitujące białe światło, które tworzy w kabinie kameralną atmosferę (panel sufitowy, podświetlenie schowków, stolików w oparciach foteli przednich i wewnętrznych klamek drzwi).

W nowym CITROËNIE GRAND C4 Picasso wszyscy pasażerowie podróżują pierwszą klasą, dzięki Pakietowi Lounge, który obejmuje niespotykane w tym segmencie rozwiązania, tj. fotele przednie z funkcją masażu, fotel typu Relax dla pasażera z przodu z podparciem na nogi oraz zagłówki Relax, które zapewniają wygodne oparcie karku wszystkim podróżującym. Podróżujący równie komfortowo pasażerowie w 2. rzędzie mają do dyspozycji Pakiet Multimedia DVD (Plug & Play), dzięki któremu mogą oglądać ulubione filmy na dwóch ekranach wbudowanych w zagłówki foteli przednich.

Nowy CITROËN GRAND C4 PICASSO wyposażony został we w pełni dotykowy interfejs ułatwiający jazdę, estetyczny i intuicyjny zarazem. W centralną część zorganizowanej w przejrzysty sposób deski rozdzielczej wbudowane zostały dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran HD 12".

Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia obsługę różnych funkcji samochodu: dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, systemu audio, telefonu, systemów wspomagających prowadzenie, usług z zakresu łączności… Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami znajdują się w zasięgu ręki.

Duży panoramiczny ekran HD 12’’ wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy i może być konfigurowany przez kierowcę w dowolnym momencie. Kierowca ma możliwość, w zależności od potrzeb, wyboru informacji, które będą wyświetlane na ekranie, np. informacji na temat nawigacji lub dotyczących funkcji wspomagania prowadzenia. Może nawet w bardzo prosty sposób ustawić na ekranie tapetę, wybierając zdjęcie z własnej galerii zapisanej na podłączonej do systemu pamięci USB. Samochód staje się przyjaznym miejscem, a wszystkie niezbędne kierowcy informacje znajdują się w jego polu widzenia.

Aby pozostawać w stałym kontakcie ze światem zewnętrznym, za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca CITROËNA GRAND C4 Picasso ma dostęp do systemu CITROËN Multicity Connect1, oferującego wiele przydatnych na pokładzie samochodu aplikacji, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom.

Oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu (ADML), automatycznie sterowana pokrywa bagażnika, gniazdo 220V, stoliki w oparciach foteli z lampkami do czytania czy też kamera cofania.

  • Kamera 360, rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w tym segmencie: dzięki czterem kamerom zewnętrznym system wyświetla widok samochodu „z lotu ptaka”, obraz strefy znajdującej się za samochodem lub praktyczny przy wyjeździe z garażu panoramiczny widok z kamery przedniej. W ten sposób kierowca kontroluje całe otoczenie samochodu. Poszerzone pole widzenia ułatwia manewry;System Park Assist: ten wspomagający parkowanie system pomaga kierowcy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a po zaakceptowaniu miejsca samochód automatycznie wykonuje manewr parkowania, zarówno przy parkowaniu równoległym i prostopadłym. Zadaniem kierowcy jest tylko kontrola prędkości i hamowanie. To prawdziwy sprzymierzeniec w miejskiej dżungli!Aktywny regulator prędkości, korzystając z czujnika usytuowanego w przednim zderzaku, wykrywa i ostrzega kierowcę o zredukowaniu prędkości przez samochód jadący z przodu. Utrzymuje stały, uzależniony od prędkości odstęp od jadącego przed nim samochodu, oddziałując na przyśpieszenie i hamowanie silnikiem w zakresie różnicy prędkości około 25 km/h. Gdy pojazd wystarczająco się oddali i pas jest wolny, samochód automatycznie wraca do zadanej wcześniej prędkości.System ostrzegania przed kolizją korzysta z radaru wbudowanego z przodu nowego GRAND C4 Picasso i ostrzega kierowcę w momencie gdy samochód znajduje się zbyt blisko pojazdu jadącego przed nim. System jest aktywny powyżej prędkości 30 km/h i obejmuje 3 poziomy alarmów, w zależności od stopnia ryzyka (wizualny, dźwiękowy i napięcie pasa bezpieczeństwa).Inteligentny System Kontroli Trakcji to elektroniczny system, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na powierzchniach o obniżonej przyczepności. Zapewnia większy komfort i lepsze trzymanie się drogi we wszystkich sytuacjach na drodze.Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w mechanizm, który w przypadku niebezpieczeństwa automatycznie napina pas, zapewniając maksymalną ochronę. Ponadto, w modelach wyposażonych w Alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL drugiej generacji, kierowca ostrzegany jest o przekroczeniu linii na jezdni za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa.Na podstawie obrazu zarejestrowanego przez miniaturową kamerę wbudowaną w wewnętrzne lusterko wsteczne, system automatycznego przełączania świateł samoczynnie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. Dzięki tej technologii kierowca korzysta ze świateł drogowych 5 razy częściej niż w przypadku ich ręcznego przełączania.System kontroli martwego pola ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu samochodu za pomocą pomarańczowych diod zlokalizowanych w lusterkach bocznych. Dzięki 4 ultradźwiękowym czujnikom usytuowanym w przednim i tylnym zderzaku, ten aktywny przy prędkości od 12 do 140 km/h system kontroluje strefę, która rozciąga się od lusterka bocznego z przodu do około 5 m za zderzakiem tylnym i 3,5 m na boki samochodu.

Wszystkie te technologie zwiększają bezpieczeństwo jazdy i sprawiają, że bardziej niż kiedykolwiek wcześniej prowadzenie samochodu staje się chwilą prawdziwej przyjemności i wytchnienia. Aby zagwarantować ten spokój za kierownicą, nowy GRAND C4 Picasso będzie testowany do momentu wprowadzenia na rynek na dystansie 3,5 milionów kilometrów w różnych krajach i różnych sytuacjach na drodze, nawet tych najbardziej ekstremalnych.

CITROËN GRAND C4 Picasso wytycza nowe wzorce w zakresie konstrukcji. Zastosowanie modułowej platformy EMP2 umożliwiło cofnięcie tylnej osi o 55 mm w stosunku do 5-miejscowej wersji i zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy rozstaw osi w tym segmencie, większy nawet niż w CITROËNIE C8).

Zachowując tę samą długość co jego poprzednik, oferuje: miejsce na pokładzie dla 7 osób, dzięki trzeciemu składanemu rzędowi siedzeń, ponad 2,75 m długości ładunkowej po złożeniu do pozycji stolika fotela pasażera z przodu, największą w segmencie przestronność w rzędach 2. i 3. o dużym zakresie regulacji (przestrzeń na nogi na wysokości kolan do 217 mm w rzędzie 2. i do 108 mm w rzędzie 3.), najłatwiejszy w tej kategorii dostęp do 3. rzędu, dzięki udoskonaleniu gabarytów i kąta otwarcia drzwi (koła tylne zostały przesunięte o 55 mm w stosunku do wersji 5-miejscowej), i największy w segmencie zakres regulacji wzdłużnej foteli w 2. rzędzie (150 mm), większą o 69 litrów objętość ładunkową w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu i bagażnik o pojemności 645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu. To największy bagażnik w tej kategorii o szerokości między nadkolami wynoszącej 1,17 m.

Zoptymalizowane wymiary (dł.: 4,59 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,63 m) w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i promieniem skrętu wynoszącym 11 m czynią z CITROËNA GRAND C4 Picasso samochód, który sprawdzi się w każdej sytuacji na drodze.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków