Oferta Mazdy na polskim rynku jest wyjątkowo atrakcyjna i zróżnicowana. Jednym z wyróżniających się modeli jest Mazda 6, która oferowana jest w dwóch wersjach nadwozia. Z całą pewnością kombi z napędem na cztery koła i silnikiem wysokoprężnym oraz sześciostopniowym automatem, to topowa oferta. Bogato wyposażone auto kosztuje w wersji SkyPassion 164 900 zł. Jednak w porównaniu z konkurentami i gwarantowaną jakością, jest tego warte.
Mazda 6 Sport Kombi 2.2 Sky-D 4x4 ma długość 4805 mm i masę własną 1485 kg, przy rozstawie osi 2750 mm. Po ubiegłorocznym liftingu nadwozia i wnętrza, auto stało się jeszcze bardziej atrakcyjne. Konstruktorom udało się wygospodarować wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów podróżujących z przodu jak i na tylnych siedzeniach. Nawet osoby o wzroście 180 cm nie mają problemów z kolanami, gdy kierowca i współpasażer przesuną fotele niemalże do maksymalnych możliwości. Długa i wielogodzinna podróż nie jest tym samochodem męcząca. Optymalnie wyprofilowane fotele pozwalają na regulację dostosowującą do własnych wymagań.
Na pozytywna ocenę zasłużyło wnętrze, które zmieniło się od wersji znanej przed liftingiem. Wyświetlacz nawigacji powiększono, pozbawiono go przycisków i pokręteł po bokach i umieszczono na górnej płaszczyźnie deski rozdzielczej. Zmienił się też panel sterowania klimatyzacją, który ma teraz dwa zamiast trzech pokręteł. Hamulec ręczny z tradycyjną dźwignią został zastąpiony systemem elektrycznym, który od kierowcy wymaga nabycie przyzwyczajenia.
Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki, a jazdę ułatwia także wyświetlacz Head-up, który pokazuje aktualną prędkość, sygnalizuje zbliżanie się do przeszkody oraz wskazuje kierunek skrętu (w przypadku korzystania z nawigacji).
Na pozytywna ocenę zasługuje najnowsza wersja systemu multimedialnego z audio Bose z 11 głośnikami. To możliwość słuchania muzyki jak w sali koncertowej. Natomiast zastrzeżenia mamy do nawigacji satelitarnej, które nie jest aktualna. Nie stwarza problemów w dużych miastach i na głównych szlakach drogowych, ale gubi się na tzw. dalekiej prowincji. W kilku miejscach pokazała nam nieistniejące już obiekty.
Wersja kombi jest jak mała ciężarówka. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 522 litrów, który po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 1648 litrów. Pod jego podłogą znajduje się miejsce na dojazdowe koło zapasowe lub zestaw naprawczy.
Mazda 6 Sport Kombi - ceny
Silnik | SkyGO | SkyMOTION | SkyPASSIOM | SkyENERGY |
Sky-G 2.0 145 KM 6MT | 89 700 zł | - | - | - |
Sky-G 2.0 165 KM 6MT | - | 100 900 zł | 120 900 zł | 109 900 zł |
Sky-G 2.0 165 KM 6AT | - | 108 900 zł | - | 117 900 zł |
Sky-G 2.5 192 KM 6AT | - | - | 140 900 zł | - |
Sky-D 2.2 150 KM 6MT | - | 122 900 zł | - | 131 900 zł |
Sky-D 2.2 150 KM 6AT | - | 129 900 zł | - | 138 900 zł |
Sky-D 2.2 150 KM 6MT 4x4 | - | 132 900 zł | - | 141 900 zł |
Sky-D 2.2 175 KM 6MT | - | - | 142 900 zł | - |
Sky-D 2.2 175 KM 6AT 4x4 | - | - | 164 900 zł | - |
Sky-D 2.2 175 KM 6AT | - | - | 154 900 zł | - |
Sky-D 2.2 150 KM 6AT | - | - | - | - |
Wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności skokowej 2.2 l i mocy 175 KM pozwala kierowcy na wykonywanie bezpiecznych manewrów – dobre przyspieszenie i bezpieczne wyprzedzanie. Jeździliśmy w różnych warunkach (miasto, autostrada). Na dystansie ponad 2 tys. km odnotowaliśmy średnie zużycie 8 l/100 km oleju napędowego, co jest wynikiem znacznie wyższym od tego, który podaje producent.
Na pozytywną ocenę zasłużyły światła. Komfort podróżowania w nocy poprawiają reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów oraz systemem automatycznego dostosowywania strumienia światła drogowego w ten sposób, żeby nie oślepiać kierowców z naprzeciwka.
Z całą pewnością Mazda 6 z napędem na cztery koła jest w stanie zadowolić każdego użytkownika ceniącego komfort i dobre własności jezdne.
Mazda 6 Sport Kombi 2.2 Sky-D 4x4 - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 2191 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 175/4500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 420/2000 |
Skrzynia biegów | aut. 6b |
Napęd | 4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/tw |
Opony testowanego auta | 225/45 R 19 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4805/2113/1475 |
Rozstaw osi (mm) | 2750 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1485/665 |
Pojemność bagażnika (l) | 522-1648 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 52 |
Przyspieszenie0-100 km/h | 9,1 s |
Prędkość maksymalna | 209 km/h |
Spalanie w mieście | 6,4 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 4,9 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,4 l/100 km |
Teoretyczny zasięg | 963 km |
Minimalna średnica zawracania | 11,8 m |