Auto Świat Testy Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta - mocy mu wystarczy

Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta - mocy mu wystarczy

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
|
Aktualizacja

Nissan Navara posiada dwie wersje silnika 2.3 dCi. Testujemy słabszą, 160-konną. Mocy tu nie brakuje, ale czy można liczyć na oszczędności?

Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta

Nissan Navara ma zadowolić zarówno szukających w miarę taniego, solidnego pojazdu do pracy, jak i osoby, którym marzy się lifestylowe auto do spędzania wolnego czasu. Dlatego przewidziano kilka poziomów wyposażenia i dwie wersje mocy, a mimo, że zawieszenie wykorzystuje sprężyny obiecujące komfort, auto ma dużą ładowność.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - nadwozie

Przyjemna kabina: łatwa obsługa, dużo miejsca, dobre materiały, tapicerka miła w dotyku. Podobnie jest ze skrzynią, w której znajdziecie ciekawy patent, czyli przesuwane na szynach zaczepy do mocowania towaru. Minusy: przydałaby się bardziej funkcjonalna kanapa (podnosi się tylko całe siedzisko), kamera cofania w lusterku to słabe rozwiązanie, a na pace warto mieć wykładzinę – metal w zimie czy po deszczu jest śliski. „Wanna” to wydatek ok. 1600 zł.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - silnik

Jednostka cicho i spokojnie pracuje, jedna turbina w zupełności sobie radzi, skutecznie napędzając auto i w terenie, i na szosie. Niższa moc nie przekłada się niestety na atrakcyjne spalanie – według producenta oba warianty zużywają tyle samo. Dane Nissana są w tym przypadku optymistyczne – udało nam się zanotować minimalny wynik 7,3 l/100 km, a nie deklarowane 6,1 l, tyle że to też nieźle. Jazda w terenie „kosztuje” 9,5 l/100 km.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - prowadzenie

Jak na pikapa – bardzo dobre. Nissan Navara ma z tyłu sztywną oś ze sprężynami, a nie resorami, co podnosi komfort.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - koszty

Dobrze wyposażone podstawowe wersje (z klimatyzacją i 7 airbagami, double cab od 128 600 zł) występują tylko ze 160-konnym silnikiem. W odmianie N-Connecta dostępne są już obie wersje mocy, dopłata do 190 KM jest akceptowalna – 5500 zł. Duży plus za gwarancję: 5 lat lub 160 tys. km.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - to nam się podoba

Nissan Navara ma satysfakcjonujące osiągi, duże możliwości wykorzystania skrzyni, rozsądne spalanie.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, prosty system napędu 4x4, utrudnione manewrowanie.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - naszym zdaniem

Jeśli priorytetem ma być niska cena, to warto kupić 160-konną Navarę i to w bazowej odmianie. N-Connecta to już dwa poziomy wyżej, wyposażenie jest bardzo dobre. Ale oszczędności względem wersji 190 dCi są małe.

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa2298 cm3
Moc maksymalna160 KM/3750 obr./min.
Maks. moment. obrotowy403 Nm/1500-2500 obr./min.
Skrzynia biegów/napędręczna 6-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana172 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,0 s
Średnie spalanie producenta6,3 l/100 km
Długość/szerokość/wysokość5300/1850/1805 mm
Dł./szer./wys. skrzyni1537/1560/474 mm
Rozstaw osi3150 mm
Masa własna/ładowność2001 kg/1034 kg
Cena testowanej wersji144 180 zł
Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak