208 jest najlepiej sprzedającym się osobowym modelem Peugeota. Czym przekonuje do siebie francuski hatchback?
Nadwozie. Ma już kilka lat, ale po ubiegłorocznym liftingu nadal świeżo się prezentuje. Samochód w testowanej konfiguracji wyróżnia się matowym lakierem nadwozia. To innowacyjny lakier strukturalny Peugeota o ziarnistej strukturze, odporny na zarysowania, więc znacznie łatwiejszy w utrzymaniu niż klasyczny mat. Producent zapewnia, że auto bez obaw można myć w myjni automatycznej. Należy tylko pamiętać, żeby nie wybrać trybu z woskiem!
Silnik. Peugeot 208 w wersji Style jest dostępny jedynie w 82-konnym wariancie trzycylindrowego silnika 1.2 PureTech. Motor bez turbodoładowania trzeba wysoko „kręcić”, żeby auto sprawnie przyspieszało (118 Nm przy 2750 obr.). Ale wtedy we wnętrzu robi się dość głośno. 208 jest niewątpliwie słabiej wyciszone od większego 308. Bardzo niska masa własna auta (975 kg) sprawia, że osiągi są akceptowalne (w 12,2 s do „setki”), ale jeśli ktoś oczekuje lepszej dynamiki, to powinien wybrać mocniejszą wersję z turbo (110 KM i 205 Nm). Zużycie paliwa średnio w teście wyniosło ok. 7 l/100 km.
Prowadzenie. Jest poprawne jak na auto o miejskim przeznaczeniu. „208-ką” jeździ się bardzo przyjemnie. Spłaszczona mała kierownica świetnie leży w dłoniach i zwiększa frajdę z jazdy. Zawieszenie ma komfortową charakterystykę. Dobrze tłumi nierówności, ale nie najlepiej sprawdza się na szybko pokonywanych zakrętach. W dodatku fotele mogłyby mieć lepsze trzymanie boczne. W trasie należy uważać na podmuchy wiatru, przestawiające lekkie auto.
Koszty. Cena nie jest okazyjna, ale też daleko jej do kosztu zakupu stylowego DS 3. Peugeot 208 w tym wydaniu może być jego atrakcyjną alternatywą. Testowane auto z matowym lakierem i felgami Titane kosztuje 60 400 zł. Warto domówić jeszcze pakiet Style+ z dwustrefową klimatyzacją, czujnikami parkowania i alarmem za 1800 zł.
Peugeot 208 - to nam się podoba
Atrakcyjny projekt nadwozia i wnętrza, poręczna kierownica, praktyczny matowy lakier strukturalny, komfortowo zestrojone zawieszenie.
Peugeot 208 - to nam się nie podoba
Męczący warkot trzycylindrowego silnika, nieprecyzyjna skrzynia biegów, przeciętna pojemność bagażnika, tylko jeden silnik w tej wersji wyposażenia.
Peugeot 208 - naszym zdaniem
Z Peugeota 208 bez trudu można zrobić stylowego malucha. Poza tym to funkcjonalny i bardzo poprawny samochód miejski. Nic dziwnego, że cieszy się dużym powodzeniem.
Peugeot 208 1.2 PureTech Style - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy/R3/12 |
Pojemność | 1199 cm3 |
Moc maksymalna | 82 KM/5750 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 118 Nm/2750 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/ręczna 5b. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,2 s |
Prędkośc maksymalna | 175 km/h |
Średnie spalanie | 7,0 l/100 km |
Opony testowanej wersji | 195/55 R 16 |
Długość/szerokość/wysokośc | 3973/1739/1460 mm |
Pojemność bagażnika | 285-1076 l |
Masa własna/ładowność | 975 l/555 kg |
Cena testowanego egz. | od 55 500 zł |
Galeria zdjęć
Matowy lakier kosztuje tyle, co perłowy – 2900 zł. Jest odporny na zarysowania
Praktyczny i ładny hatchback.
Mała kierownica i wysoko zamontowane zegary. Nietypowy projekt wymaga przyzwyczajenia
Taki widok zegarów ma kierowca nowej "208-ki"
Auto ma już kilka lat, ale po ubiegłorocznym liftingu nadal świeżo się prezentuje.
Ekran dotykowy również znajduje się wysoko, więc nie trzeba odracać na dłużej wzroku od drogi.
Zmiana biegów mogłaby się odbywać z większą precyzją.
Ilość miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająca.
Bagażnik o pojemności 285 l. Przyzwoity wynik, ale konkurencja potrafi zaoferować większą przestrzeń.
Z Peugeota 208 bez trudu można zrobić stylowego malucha.
Niecodzienne mogą być też felgi: czarne błyszczące z białym paskiem.
Tylne światła są efektowne po zmroku. Przypominają pazury lwa.
Światła do jazdy dziennej sa wykonane w technologii LED.
Producent zapewnia, że nadwozie pokryte lakierem strukturalnym bez obaw można myć w myjni automatycznej. Należy tylko pamiętać, żeby nie wybrać trybu z woskiem!
Wersja wyposażenia Style dostepna jest wyłącznie z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM.
W Style: przyciemniane szyby oraz chromowane lusterka i klamki.
Motor bez turbodoładowania trzeba wysoko „kręcić”, żeby auto sprawnie przyspieszało. Wtedy we wnętrzu robi się dość głośno. Jeśli oczekujesz lepszej dynamiki, powinieneś wybrać mocniejszą wersję z turbo (110 KM i 205 Nm).
Funkcjonalny i bardzo poprawny samochód miejski. Nic dziwnego, że cieszy się dużym powodzeniem.