Przeczytaj też:
Zdajemy sobie sprawę, że z powodów zdrowotnych i ekonomicznych to nie jest najlepszy czas na zakup samochodu. Nie wszyscy jednak pracują zdalnie, niektórzy muszą stawić się w pracy. Mogą oczywiście dojechać do niej komunikacją zbiorową, ale nie jest to obecnie najlepsze rozwiązanie.
Bezpieczniej (choć na pewno nie ekologicznie i ekonomicznie) jest się teraz przemieszczać własnym autem. Dla tych, którzy go jeszcze nie posiadają przedstawiamy dziesięć propozycji zakupu tanich nowych samochodów. Znalazły się wśród nich zarówno pojazdy segmentu A i B, ale także jedno auto kompaktowe, hatchbacki 3- i 5-drzwiowe, ale także sedan, samochody z bieżącego rocznika oraz z 2019 roku, w cenach regularnych i promocyjnych wahających się od 32 do 48 tys. zł. Pamiętajmy, że wielu dilerów umożliwia nabycie nowych aut za pośrednictwem internetu z dostawą do domu, a rejestracja pojazdów w czasach epidemii choć utrudniona jest możliwa. Razem z nami wspierajcie motoryzację. Udanych zakupów!
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Dacia Sandero to 5-drzwiowy hatchback należący do segmentu B produkowany od 2012 roku przez rumuńską markę pod skrzydłami koncernu Renault. Auto opiera się na płycie podłogowej Dacii Logan, a także wykorzystuje wiele elementów mechanicznych tego modelu. Wnętrze co prawda nie rozpieszcza przestronnością, ale mała Dacia jest raczej autem do miasta. Przestrzeń bagażowa oferuje 320 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy – nawet 1200 l. W cenie 31 900 zł otrzymujemy benzynowy silnik 1.0 SCe o mocy 73 KM, który pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 15 s i średnio spala 6,2 l/100 km. Bazowa wersja Access pozbawiona jest fabrycznego radia i klimatyzacji, ma tylko 4 airbagi i wspomaganie układu kierowniczego. Gwarancja mechaniczna na Sandero wynosi 3 lata.
Aygo to obecnie najmniejszy modeli Toyoty oferowany w Polsce. Aktualnie oferowany w salonach model dostępny jest 2014 roku (face lifting w 2018 r.). Nadwozie Aygo występuje zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej. Auto wyróżniało się sporych rozmiarów reflektorami oraz klapą bagażnika połączona z tylną szybą. Przedstawiciel segmentu A z przodu oferuje zaskakująco dużo miejsca, na tylnych siedzeniach przestrzeń jest skromna. Wygodnie podróżować tam będę tylko niezbyt rosłe dzieci. Bagażnik obydwu wersji nadwoziowych ma pojemność 168 l. Aktualnie w ofercie znajdują się tylko 5-drzwiowe modele z 2019 roku. W promocyjnej cenie 37 300 zł otrzymamy 1-litrowy, trzycylindrowy solnik o mocy 72 KM, który pozwala rozpędzić Aygo od 0 do 100 km/h w 13,8 s. Średnio zużywa 5,3 l/100 km. Podstawowa wersja X ma w standardzie m.in. światła do jazdy dziennej i tylne wykonane w technice LED, układ wsp. ruszania ze wzniesienia, komputer pokładowy, 2-płaszczyznowo regulowaną kolumnę kierownicy, klimatyzację manualna, radio z USB. Aygo objęte jest 3-letnią gwarancją mechaniczną.
Kia Picanto to najmniejszy samochód w znajdujący się w ofercie południowokoreańskiej marki, który w obecnej formie produkowany jest od 2017 roku. Choć jest przedstawicielem segmentu A to jego użytkownicy docenią go za bogactwo wyposażenia, jakość wykończenia, ale także praktyczne cechy. Na tle rywali segmentu B Picanto oferuje zaskakująco dużo przestrzeni, zwłaszcza w drugim rzędzie foteli. Imponująco prezentuje się także bagażnik, który standardowo oferuje aż 255 l pojemności (maks. 1010 l). Koreański maluch w 2020 roku przejdzie modernizację. Za promocyjną cenę 37 990 zł (rok produkcji 2019) nabyć można wersję M z wolnossącym benzyniakiem 1.0 o moc 67 KM. Jednostka ta gwarantuje przyspieszenie do „setki” w 14,5 s oraz średnie spalanie na poziomie 5,3 l/100 km. W podstawowej wersji znajdziemy m.in.: 6 airbagów, elektr. ster. szyby przednie, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, regulację wysokości kolumny kierowniczej i fotela kierowcy, klimatyzację manualną, radio z MP3 i USB, zestaw Bluetooth, dzieloną (60:40) i składaną tylną kanapę. Picanto wyróżnia się na tle rywali 7-letnią gwarancją mechaniczną.
Japoński maluch występuje na krajowym rynku od 2018 roku. Ma 3,7 m długości i waży zaledwie 845 kg a jego współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,27. Mimo tak niewielkich rozmiarów i niskiej masie, auto zdobyło 4 gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP. Wnętrze jest przestronne, co może zaskakiwać, nawet na tylnej kanapie, choć miejsca nad głowami może zabraknąć wyższym osobom. Użyte materiały są przeciętnej jakości, ale przejrzysta i intuicyjna deska rozdzielcza to rekompensuje. Bagażnik skromny, ale wystarczający – ma 235 litrów pojemności. W promocyjnej cenie 39 990 zł (regularna 44 990 zł) możemy nabyć pojazd z silnikiem 1.0 o mocy 71 KM, pozwalający uzyskać 100 km/h ze startu w 16,7 s i zużywający 5,3 l/100 km. Wersja podstawowa Inform zawiera m.in. regulację wysokości siedzenia kierowcy, oparcie tylnej kanapy składane i dzielone (60:40), regulację wysokości kierownicy, komputer pokładowy, klimatyzację man., radio z CD/MP3 i USB, elektr. ster. szyby przednie i wspomaganie kierownicy. Auto objęte jest 5-letnią gwarancją producenta.
Fiat Panda to mały miejski samochód zaliczany do segmentu A, obecna generacja produkowana jest od 2012 roku. Auto bazuje na płycie podłogowej, z której korzystają też takie modele jak Fiat 500, Lancia Ypsilon czy Ford Ka. Nadwozie ma bardziej zaokrąglone kształty i jest zgrabniejsze od poprzedniczki. Podstawowy rodzaj napędu odbywa się na przednią oś, lecz dostępna jest także wersja 4x4 oraz Cross, która dodatkowo oferuje dużo terenowych dodatków, takich jak poszerzenia błotników, plastikowe nakładki i zmodyfikowany pas przedni. Za kwotę 40 500 zł nabędziemy wersję Easy z benzynowym silnikiem 1.2/69 KM. Auto rozpędza się do 100 km/h w 14,8 s i średnio spala 5,4 l/100 km. W wyposażeniu podstawowym znajdziemy m.in. elektryczne wspomaganie Dual Drive, kierownicę z regulacją wysokości, airbagi czołowe i kurtyny, elektrycznie sterowane przednie szyby, klimatyzację manualną oraz radio z USB. Gwarancja mechaniczna: 2 lata.
Aktualnie znajdująca się w salonach Fabia to model trzeciej generacji produkowany od 2014 roku (face lifting w 2018 r.). Reprezentant segmentu B Skody występuje jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Fabia zdobyła uznanie na rynku nie tylko ze względu na atrakcyjne ceny zakupu, ale także nowoczesną doładowanych gamę silników (z wyjątkiem 1.0 MPI), dopracowany układ jezdny, a także funkcjonalne (jak na segment B) nadwozie. Bagażnik hatchbacka ma rekordową w klasie pojemność wynoszącą od 330 do 1150 l. W cenie 41 350 zł (promocyjna) klient otrzymuje 1-wolnossący, trzycylindrowy silnik 1.0/60 KM, który pozwala rozpędzić Fabię ze startu do „setki” w 16,4 s, zużywający średnio 6,4 l/100 km. W wyposażeniu bazowej wersji Active znajdziemy m.in. 6 airbagów, klimatyzację man., wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektrycznie ster. szyby przednie i lusterka (podgrzewane) oraz układ wspomagający ruszanie ze wzniesienia. Gwarancja mechaniczna Skody wynosi 2 lata.
Ford Ka był początkowo 3-drzwiowym modelem klasy A. W 2017 roku ewoluował pod względem zarówno nazwy, jak i wielkości. Obecnie jest to Ka+, które stało się przedstawicielem aut segmentu B. W odróżnieniu od Fiesty (ten sama klasa wielkości) adresowany jest dla osób ze skromniejszym budżetem i mniejszymi wymaganiami stawianymi układowi jezdnemu. W cenie 43 950 zł nabędziemy wersję Trend Plus z silnikiem benzynowym 1.2/85 KM. Model ten uzyskuje przyspieszenie 0-100 km/h w 13,5 s i średnio spala 5,7 l/100 km. W wyposażeniu seryjnym bazowej odmiany znajdziemy m.in. 6 airbagów, komputer pokładowy, radio z MP3 i USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne, 2-płaszczyznową regulację kierownicy, klimatyzację manualną, składaną i dzieloną tylną kanapę (60:40) i centralny zamek. Gwarancja na Ka+ wynosi 2 lata.
Fiat Tipo dostępny jest na rynku od końca 2015 roku. Początkowo oferowany był wyłącznie sedan, rok poźniej ofertę poszerzyły hatchback i kombi. Tipo wyróżnia oryginalna i odważna jak na swój segment stylistyka. Wnętrze jest proste i przejrzyste, jednak materiały użyte do wykończenia nie są najlepszej jakości. Kompaktowy sedan oferuje mnóstwo miejsca dla pasażerów oraz na bagaż. Kufer wersji 4-drzwiowej ma 520 litrów pojemności. W cenie 44 900 zł możemy w promocyjnej cenie nabyć egzemplarz z 2019 roku z czterocylindrowym, wolnossącym benzyniakiem 1.4 o mocy 95 KM. Umożliwia on rozpędzanie sedana od O do 100 km/h w 11,5 s i zużywa średnio 6,3 l/100 km. W standardzie bazowej wersji znajdziemy m.in. 6 airbagów, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, fabryczne radio z USB, 2-płaszczyznową kolumnę kierowniczą, klimatyzację manualną i dzieloną tylną kanapę (60:40). Gwarancja mechaniczna na Tipo wynosi 2 lata.
Fiat 500 to najmniejszy model należący do oferty włoskiej marki, należący do segmentu A. Oprócz tradycyjnego 3-drzwiowego hatchbacka dostępna jest także wersja z miękkim, odsuwanym dachem – 500 C. Aktualnie oferowana w salonach 500-ka zadebiutowała w 2007 roku, ale przez cały okres produkcji była modernizowana, np. w 2020 roku do oferty dołączyły wersje wzbogacone o nową technologię Mild Hybrid dostępną z trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 70 KM. Wnętrze 500-ki zostało zaprojektowane z włoskim stylem, lecz niestety pasażerowie na tylnej kanapie będą podróżować w mało komfortowych warunkach. Bagażnik hatchbacka oferuje skromną pojemność 185-520 l. Za kwotę 47 900 zł możemy nabyć model serii 7 z 2019 roku wyposażony w czterocylindrowy, 8-zaworowy wolnossący silnik 1.2 o mocy 69 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,9 s i średnio spala 5,5 l/100 km. Bazowa wersja POP oferuje m.in. 7 airbagów, klimatyzację manualną, wspomaganie kierownicy Dual Drive, kierownicę z regulacją wysokości, tylną kanapę dzieloną (50:50), elektrycznie ster. szyby przednie i lusterka, centralny zamek, radio z USB. Gwarancja mechaniczna na Fiata 500 wynosi 2 lata.
Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych segmentu B wśród klientów indywidualnych. Obecna w salonach 3. generacja auta pojawiła się na rynku w 2011 roku (lifting w 2014 r.). W marcu 2020 r. ruszyła przedsprzedaż nowego modelu .Auto ma zupełnie nowy design i konstrukcję opartą na platformie TNGA, nowe napędy oraz bardzo bogate wyposażenie. W ofercie będą hybryda z 3-cylindrowym silnikiem 1,5/114 KM oraz dwa silniki benzynowe – silnik 1.0/72 KM i 1.5/121 KM. Yaris trzeciej generacji (na zdjęciu)nosi obecnie nazwę Classic i wyróżnia się ponadprzeciętną ilością miejsca, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik niestety ma tylko przeciętną pojemność 286-1119 l. W cenie 48 000 zł możemy kupić model z 2020 roku z silnikiem 1.0 o mocy 72 KM. Pojazd uzyskuje 100 km/h w 15,3 s i średnio zadowala się spalaniem 6,3 l/100 km. Podstawowa wersja Active posiada m.in. dzieloną tylną kanapę (60:40), regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie reg. szyby przednie i lusterka, 2-płaszczyznowo reg. kolumnę kierownicy, wielofunkcyjną kierownicę, centralny zamek, komputer pokładowy, asystent pasa ruchu, 7 airbagów, ukł. wsp. ruszanie pod górę, automatyczne światła drogowe, ostrzeganie przed kolizją, wspomaganie układu kierowniczego, czujnik deszczu. Yaris Classic objęty jest 3-letnią gwarancją mechaniczną.