Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - nadwozie
Jak na kompaktowego SUV-a przystało, Ateca mierzy 4,36 m długości, więc najwygodniej podróżuje się w niej z przodu. Z tyłu przeszkadza trochę ograniczona przestrzeń na nogi. Za to nawet duże zakupy nie będą problemem, bo kufer jest naprawdę przestronny, a w razie potrzeby można złożyć asymetryczną tylną kanapę (niestety, powstała powierzchnia nie jest płaska). Fotele są twarde, choć wygodnie wyprofilowane. Plastiki wyglądają nieźle, ale też są twarde.
Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - silnik
Gwoli wyjaśnienia odnośnie najmocniejszej jednostki w Atece – identyczną moc ma topowy benzyniak, który też rozpędza auto do 212 km/h. Ze 190-konnym dieslem samochód szybciej jednak osiąga „setkę”. Mocy do dynamicznej jazdy jest aż nadto, szkoda tylko, że podczas ruszania do głosu dochodzi słabostka skrzyń DSG – mija chwila, zanim przekładnia pozwoli zabrać się silnikowi do roboty. W teście auto spaliło niewiele ponad 7 l/100 km, ale mocniejsze wciśnięcie gazu szybko przybliża do 9-10 l/100 km.
Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - prowadzenie
Twardo, ale bez przesady. Zresztą mocny SUV z racji wysoko położonego środka ciężkości nie może być zbyt miękki. Pokrętłem na konsoli wybiera się tryby jazdy, które zmieniają m.in. ustawienia skrzyni, reakcję na gaz i siłę wspomagania kierownicy.
Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - koszty
W testowej wersji auto kosztuje 150 000 zł, a po doposażeniu – ponad 181 000 zł! Dużo jak na kompaktowego SUV-a, ale też o kilkanaście tysięcy mniej niż za porównywalnego Tiguana.
Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - to nam się podoba
Świetne prowadzenie, pojemny bagażnik, bogate wyposażenie, intuicyjna obsługa.
Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - to nam się nie podoba
Spora jak na wymiary auta średnica zawracania, nieprzyjemna praca DSG podczas ruszania.
Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive - naszym zdaniem
Duży moment obrotowy to problem dla DSG, dlatego Seat tak dobiera oprogramowanie sterujące, żeby podczas ruszania oszczędzać skrzynię. Trochę szkoda, bo zaburza to odbiór auta, które pod wieloma względami jest niemal idealne.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1968 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM/3500 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 400 Nm/1900 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7b/4x4 |
Prędkość maksymlana | 212 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Czas rozpędzania 60-100/80-120 km/h | 4,5 s/5,2 s |
Średnie spalanie testowe | 7,2 l/100 km |
Droga hamowania 100-o km/h (z/r) | 41,5 m/44,1 m |
Pojemność bagażnika | 485-1579 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4363/1841/1611 mm |
Rozstaw osi | 2630 mm |
Masa własna/ładowność | 1608 kg/542 kg |
Cena testowanego egz. | 181 446 zł |