Superb po liftingu urósł o 8 mm, ale to tylko efekt zmiany kształtu przedniego zderzaka. Wymiary wewnątrz auta, rozstaw osi, wielkość bagażnika pozostały takie same. Zresztą nie trzeba ich było zmieniać, gdyż Superb to samochód z bardzo dużym wnętrzem i ogromnym kufrem, oferujący aż nadto miejsca i w kabinie, i w bagażniku.
Z tyłu również łatwo rozpoznać nowego Superba – od razu rzucają się w oczy: rozstrzelony napis "ŠKODA" na pokrywie bagażnika, brak logo w tym miejscu i nowe lampy świateł (bardzo podobne do tych, które już są w Audi A6).
Pod maską też wprowadzono zmianę – dotychczasowy silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM został zastąpiony jednostką 1.5 TSI o mocy również 150 KM. Parametry nowego silnika są bardzo zbliżone do dotychczasowego: maksymalny moment 250 Nm, prędkość maksymalna – 220 km/h. Tylko przyspieszenie do „setki” z nową jednostką jest nieco gorsze: dotychczas było to 8,6 s, a w nowym aucie – 9 sekund.
Skonfiguruj nową Skodę Superb i umów się na jazdę próbną bez wychodzenia z domu!
Do pierwszej próby wybraliśmy wersję 1.5/150 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Auto jest dynamiczne i co ważne – doskonale wyciszone, bo nawet podczas ostrego przyspieszania odgłosy silnika, które słyszymy wewnątrz (przy zamkniętych szybach), są ciche, a w trakcie normalnej jazdy z prędkościami 100-120 km/h nie są głośniejsze od pracującej dmuchawy nawiewu.
Skoda Superb po liftingu - nowy silnik 1.5 TSI ma 150 KM
Elastyczność też jest dobra – rozpędzanie się na 4. czy 5. biegu trwa krótko, „szóstka” to raczej bieg autostradowy, pozwala na przyspieszanie, ale czas manewru jest wtedy wydłużony. Niestety, na kilkudziesięciokilometrowej trasie nie mogliśmy w miarę dokładnie określić, ile spala silnik 1.5/150 KM. Danych fabrycznych też jeszcze nie podano, podobnie jak wielkości emisji CO2.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW odnowionym Superbie nie mogliśmy sprawdzić nowych reflektorów Full LED matrix (jazdy odbywały się w dzień). Według producenta zapewniają one jeszcze lepsze oświetlenie drogi i bezpieczną jazdę. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dbają także aktywny tempomat oraz system Emergency Assist. Tempomat rozpoznaje znaki drogowe oraz przewiduje (na podstawie nawigacji), kiedy trzeba zwolnić, np. przed zakrętem czy skrzyżowaniem. Po włączeniu tempomatu po zdjęciu rąk z kierownicy auto zachowuje tor jazdy (także na zakrętach) przez ok. 20 sekund. Potem włącza się sygnalizacja dźwiękowa i pojawia się ostrzeżenie na ekranie, a gdy kierowca nie zareaguje – auto zaczyna zwalniać. Drugi system pozwala automatycznie i bezpiecznie sprowadzić samochód na pobocze w przypadku np. zasłabnięcia kierowcy.
Skonfiguruj nową Skodę Superb i umów się na jazdę próbną bez wychodzenia z domu!
Przy okazji prezentacji odnowionego Superba pokazano także – po raz pierwszy w tej palecie – uterenowioną wersję Scout. Oferowana jest tylko jako kombi, z napędem 4x4, 7-biegową skrzynią automatyczną DSG i z dwoma najmocniejszymi silnikami: 2.0 TSI/272 KM lub 2.0 TDI/190 KM. Superb Scout ma zwiększony o 15 mm prześwit oraz osłony z przodu i z tyłu pod zderzakami. Samochód jest dostępny w kolorze pomarańczowym (Tangerine Orange) z 18- lub 19-calowymi kołami.
Na 2020 rok Skoda zapowiada Superba w wersji hybrydowej plug-in (bateria może być ładowana z gniazda 230 V). Na samym prądzie Superb ma przejeżdżać ok. 50 km. Łączna moc silnika spalinowego 1.4/150 KM i elektrycznego 85 kW (115 KM) to 218 KM, moment wynosi 400 Nm. Prędkość maksymalna Superba hybrydy ma wynosić 224 km/h.
Skoda Superb po liftingu - naszym zdaniem
Superb ewoluuje w kierunku luksusowej limuzyny. Kiedy pojawił się w 2002 r., przypominał napompowaną Octavię. Dziś jest dużym, eleganckim i superbezpiecznym autem, mogącym konkurować z klasą wyższą.
Skonfiguruj nową Skodę Superb i umów się na jazdę próbną bez wychodzenia z domu!
Skoda Superb po liftingu - dane techniczne
Silnik | t.benz. R4/16 |
Pojemność i rodzaj silnika | 1498 ccm3 |
Maksymalna moc | 150 KM przy 5000 obr./min |
Moment obrotowy | 250 Nm przy 1500-3500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | ręczna, 6-biegowa/na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 s |
Średnie zużycie paliwa | b.d. |
Dł./szer./wys., rozstaw osi | 4869/1864/1469 mm |
Pojemność bagażnika | 625-1760 l |
Cena | b.d. |
Ceny Skody Superb po face liftingu
Skoda ujawniła 5 lipca ceny Superba, ale tylko w wersjach z silnikami 2-litrowymi TSI oraz Diesla.
Superb z silnikiem 2.0 TSI/190 KM i automatyczną skrzynią DSG kosztuje 115 850 zł (wersja Active). W odmianie kombi cena jest większa o niespełna 4 tys. zł – 119 650 zł.
Superb z silnikiem Diesla 2.0 TDI/190 KM i skrzynią DSG kosztuje 135 150 zł (wersja Ambition), a odmiana kombi 138 900 zł.
Ceny Superbów z silnikami 1.5 TSI oraz 1.6 TDI są jeszcze nieznane.
Skonfiguruj nową Skodę Superb i umów się na jazdę próbną bez wychodzenia z domu!