Ale ostatnie spotkanie z tym autem na długo zapadnie w naszą pamięć. Stało się tak za sprawą testowanej wersji 1.9 JTDM Q2. Alfa wyposażona w 150-konny silnik, nie tylko ze względu na moc jest szybkim samochodem. Jej dobre osiągi (8,8 s do „setki”) to także zasługa znakomitej trakcji, którą zapewnia system Q2. Zmniejsza on podsterowność auta, poprawia stabilność prowadzenia i pozwala uzyskać wyższą prędkość podczas wyjścia z zakrętu. Tam gdzie zwykły pojazd z przednim napędem opuściłby zakręt, Alfa nie dość, że utrzymuje zadany kierunek jazdy, to w dodatku pozwala przyspieszać. Pod nazwą Q2 kryje się bowiem częściowa blokada mechanizmu różnicowego. W praktyce opóźnia ona ingerencję elektronicznych systemów kontroli trakcji (ASR i ESP), które w razie wystąpienia poślizgu redukują moment obrotowy na kołach i w silniku. Wersja 1.9 JTDM Q2 nie jest tania. W stosunku do zwykłej wersji z tym samym silnikiem dopłata za system wynosi 3 tys. zł. To niedużo, zwłaszcza że wrażenia z jazd są niepowtarzalne. Biorąc pod uwagę oryginalność włoskiego kompaktu i dość dobrą opinię o nim (test długodystansowy w „AŚ” nr 25/03), wydanie prawie 100 tys. zł może być uzasadnione.
Alfa Romeo 147 1.9 JTDM Q2 - Pewniak w każdym zakręcie
Choć model 147 nie jest już najmłodszy, to kontakt z nim nadal wzbudza duże emocje. Głównie z powodu pięknego włoskiego stylu, niepowtarzalnego wnętrza i przyjemnego prowadzenia.