I dlatego oznacza to dużo więcej niż kombi. Duża radość z jazdy każdą wersją Trzeba przyznać, że pod względem stylistycznym to naprawdę piękny samochód, kultywujący najlepsze tradycje firmy w tej dziedzinie. Sportowy charakter podkreślają ostre linie nadwozia i 17-calowe aluminiowe felgi, a także zaprojektowane ze smakiem wnętrze samochodu: pięknie podświetlone zegary, kierownica, kubełkowe siedzenia. Łatwo operuje się wszystkimi przełącznikami, również bardzo precyzyjnie działającą dźwignią zmiany biegów. Samochód uruchamia się przyciskiem, ale wcześniej trzeba włożyć kluczyk do specjalnego czytnika na środkowym panelu. To wszystko zachęca do zajęcia miejsca za kierownicą Alfy i rozkoszowania się jazdą. A rozkoszować się jest naprawdę czym. Producent przewidział 7 wersji silnikowych, 4 benzynowe od 140 do 260 KM i 3 nowoczesne turbodiesle o mocy od 120 do 200 KM. Największą frajdę zapewnia topowy model 3.2 V6 z 260 KM pod maską. Wystarczy 7,2 s, by na liczniku pojawiło się 100 km/h. Dynamiczna jazda sprawia jednak, że z 70-litrowego zbiornika benzyna ubywa bardzo szybko, średnio 11,6 l na 100 km. Dlatego też wielu klientów wybierze z pewnością najmocniejszy silnik Diesla 2.4 JTD o mocy 200 KM, zużywający średnio 7 l paliwa na 100 km. Ale cóż tam spalanie. Najważniejsze są niezapomniane wrażenia z jazdy. Dzięki rozwiązaniom w zawieszniu przejętym z Ferrari i Maserati auto bezproblemowo pokonuje zakręty, dobrze tłumi nierówności. Jest sprężyste i pewne w prowadzeniu. We Włoszech już ustawiła się po nie kolejka. Nieoficjalnie mówi się, że w Polsce ceny Sportwagona będą wyższe o ok. 8 tys. zł od sedana.
Alfa Romeo 159 Sportwagon - Kombi na sportowo
Styliści oburzają się, gdy ten model określa się mianem kombi. - To jest Sportwagon - mówią - zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro we współpracy z centrum stylistycznym Alfy.