Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Alfa Romeo Brera - Prawdziwa Włoszka

Alfa Romeo Brera - Prawdziwa Włoszka

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Kiedy kilka lat temu zobaczyłem prototyp Brery, jeden z Włochów pracujących w centrum stylistycznym wsiadł do jedynego, bezcennego, studyjnego egzemplarza, uruchomił silnik i bezlitośnie dodając gazu, delektował się dźwiękiem, jaki wydobywał się z rur wydechowych. Kiedy teraz wsiadłem za kierownicę produkcyjnego już auta, zrozumiałem, dlaczego nie potrafił się od tego powstrzymać! Na postoju wszystko jest jeszcze w miarę "normalnie", choć nie jest to najzręczniejsze określenie, bo Alfa Romeo Brera nie jest pospolitym samochodem.

Alfa Romeo Brera - Prawdziwa Włoszka
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Alfa Romeo Brera - Prawdziwa Włoszka

Pierwsze zaskoczenie pojawia się, gdy po ostrym ruszeniu z miejsca w mgnieniu oka następuje niespodziewane odcięcie paliwa

Ucho kierowcy przyzwyczajone do wysokich tonów widlastych "szóstek" słyszy 3000 obrotów, a tak naprawdę jest ich na obrotomierzu 6000 - wrażenie jest niesamowite, bo wydech emituje niespotykanie niskie dźwięki. Kto chce tego spróbować, ten niech zaparkuje w zamkniętym pomieszczeniu, np. garażu, i otworzy szybę! Mnóstwo ciągu na niskich obrotach, jednak na wysokich mogłoby być ciut lepiej. Auto jest ciężkie, i to się czuje. Ale uroda i przezroczysty dach pozwalają wybaczyć jej wszystko!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków