To, dla podkreślenia miejsca, gdzie zostało zaprojektowane, czyli Mediolanu (po włosku Milano), i miasta, gdzie będzie produkowane, czyli Turynu (po włosku Torino).Mi.To ma 4,06 m długości, 1,44 m wysokości i 1,72 m szerokości. Wyróżnia je typowa dla marki stylistyka pełna dynamizmu i elegancji. Przednia część nadwozia inspirowana była modelem 8C Competizione. Widać to zwłaszcza w profilu maski silnika, atrapie, przednim zderzaku i kształcie reflektorów. Uwagę zwraca również brak ramy okalającej szybę w drzwiach bocznych. Zgrabny tył ze spoilerem i okrągłymi światłami wykonanymi w technologii diodowej idealnie zamyka bryłę auta. Wnętrze ma łączyć komfort podróżowania ze sportowym stylem i najwyższą jakością materiałów wykończeniowych. Nowa Alfa początkowo oferowana będzie z 4 silnikami turbodoładowanymi, zarówno benzynowymi, jak i dieslami o mocy od 90 do 155 KM. Choć koncern nie ujawnił w tej kwestii szczegółów, prawdopodobne jest, że będą to benzynowe jednostki 1.4 T-Jet w odmianach 120 i 155 KM oraz wysokoprężne: 1.3 JTD/90 KM i nowa 1.6 JTD/105 KM. W przyszłości Alfa Romeo planuje również wprowadzenie kolejnych, mocniejszych silników. Nowy model seryjnie wyposażony zostanie w aktywne, niezależne zawieszenie oraz system stabilizacji toru jazdy VDC. Zupełną nowością będzie układ Alfa DNA, koordynujący pracę napędu, hamulców, sprzęgła, zawieszenia i skrzyni biegów. Dopasowuje on zachowanie auta do warunków drogowych, a ponadto daje kierowcy możliwość wyboru jednego z trzech trybów stylu jazdy: sportowego Dynamic, miejskiego Normal oraz zachowującego maksymalny poziom bezpieczeństwa w warunkach utrudnionej przyczepności All Weather.Prezentacja prasowa modelu odbędzie się w czerwcu, a od lipca Mi.To trafi do sprzedaży na głównych rynkach europejskich. Alfa Romeo szacuje roczny popyt na poziomie 70-75 tys. sztuk. Może się to udać, zważywszy na fakt, że auto może także trafić na rynek amerykański, gdzie będzie rywalizować z Mini. Co ważne, wprowadzenie do oferty Mi.To nie oznacza końca produkcji Alfy 147 (debiut następcy, czyli modelu 149, planowany jest w połowie przyszłego roku). Obydwa modele będą oferowane równolegle.
Alfa Romeo Mi.To - Kompaktowa ikona stylu
Kilka dni po zakończeniu salonu genewskiego Alfa Romeo zaskoczyła wszystkich, ujawniając pierwsze oficjalne informacje na temat swojego najnowszego i zarazem najmniejszego w ofercie modelu. Auto otrzymało nazwę Mi.