Arystokrata z pazurem

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Najmocniejszy SUV Land Rovera ma w sobie tyle mocy i agresji, że można by nimi obdzielić kilka samochodów osobowych. Jest potężny i przerażająco brzmi.

Land Rover Range Rover Sport SVR (5)
Zobacz galerię (7)
Auto Świat / Adam Mikuła
Land Rover Range Rover Sport SVR (5)

Ranger Rover Sport SVR – masa nie ma tu znaczenia

S UV-om ze sportowym zacięciem (Mercedes ML 63 AMG, BMW X5 M i Porsche Cayenne Turbo S) przybył niedawno nowy konkurent. Ma arystokratyczne brytyjskie pochodzenie (Range Rover to ekskluzywna linia aut w LR) oraz megawysoką cenę (od 600 000 zł). Jest ona jednak w pełni uzasadniona, bowiem pod maską tego 2,4-tonowego SUV-a pracuje benzynowe V8 Supercharge, które pozwala rozpędzić auto od zera do „setki” w czasie krótszym niż 5 s. Pięciolitrowy motor szokuje nie tylko osiągami, lecz także rasowym dźwiękiem.

Ranger Rover Sport SVR – pokochasz go za dźwięki

Mocniejszemu naciskowi na pedał gazu towarzyszą wspaniały gang silnika i brutalny ryk wydechu. Z kolei po cofnięciu nogi do uszu dociera rasowy „popierd”. Jeśli komuś mało, może go dodatkowo spotęgować, naciskając odpowiedni przycisk w kabinie.

Przełączniki na tunelu pozwalają zmienić też prześwit auta lub wybrać jeden z wielu trybów jazdy systemu Terrain Response 2 (od sportowego po offroadowy). Dzięki temu SVR sprawdzi się zarówno na bulwarze, jak i na torze lub w trudnym terenie. Poruszaliśmy się nim wyłącznie na utwardzonych drogach, zwłaszcza krętych, gdyż właśnie tam topowa wersja Range Rovera pokazała swe możliwości. Duże gabaryty i wysoko położony środek ciężkości nie odbierały przyjemności ze sportowej jazdy.

Silnik-typ/cylindry/zaworybenz.+kompr. V8/32
Pojemność4999
Moc. maks.550/2500-5500 KM/obr./min
Moment680/3500-4000 Nm/obr./min
Masa własna2387
Poj. bagażnika780-1760 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4856/1985/1780 mm
Przysp. 0-100 km/h fabr.4,7 s
Napędaut. 8/4x4
Prędkość maks.260 km/h
Średnie spalanie fabr.13,8 l/100 km
Cena (RR Sport SVR)od 600 000 zł

Plusy: Mimo dużej masy świetne prowadzenie, znakomite osiągi i brzmienie silnika, duża dzielność w terenie.

Minusy: Wysoka cena, duże spalanie, mało wygodne siedzisko kierowcy, przeciętna jakość dźwięku (system Meridian).

Ranger Rover Sport SVR – nasza opinia:

100 proc. frajdy!

Chęć sprawdzenia możliwości SVR jest tak duża, że podczas testu nie robiłem nic innego, tylko szukałem odcinka, na którym mógłbym choć na chwilę wcisnąć gaz do dechy, by delektować się osiągami i dźwiękiem z wydechu.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków