Audi A1 powstało na płycie podłogowej Grupy Volkswagena, którą wykorzystują obecnie takie modele jak VW Polo i Skoda Fabia. Audi A1 ma niespełna 4 m długości i początkowo będzie oferowane tylko w wersji 3-drzwiowej. Bardziej funkcjonalna odmiana 5-drzwiowa dołączy do gamy na początku przyszłego roku. Stylistyka modelu nie zaskakuje niczym szczególnym, choć nie można odmówić jej uroku i oryginalności. Uwagę zwracają: nowa interpretacja trapezoidalnego grilla Audi, tzw. single frame, przednie biksenonowe reflektory (opcja) z diodowymi światłami do jazdy dziennej (zapewniają charakterystyczne „spojrzenie” auta), tylne diodowe, trójwymiarowe światła oraz metalizowane (kilka odcieni do wyboru) łuki dachu, wyraźnie odcinające górną część sylwetki. Dynamiczne akcenty to tylny spoiler dachowy i wypchnięte w rogi nadwozia koła.Jak przystało na segment premium, wnętrze modelu cechuje wysoka jakość wykończenia i bogate wyposażenie seryjne. Auto dostępne będzie w dwóch pakietach: Attraction i Ambition, z których pierwszy zawiera m.in. radioodtwarzacz, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby i ustawiane lusterka zewnętrzne, a także fotel kierowcy z regulacją wysokości.
Bezpieczny standard obejmie m.in.: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz uchwyty Isofix do montażu fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach. Wersję Ambition wzbogacą ponadto: 16-calowe alufelgi, światła przeciwmgielne, obszyta skórą kierownica, komputer pokładowy oraz sportowe siedzenia.
Duży nacisk położono na możliwość tzw. personalizacji auta dzięki bogatej ofercie wyposażenia dodatkowego. Obejmuje ono m.in.: systemy audio-informacyjne, w tym MMI Navigation plus z otwieranym kolorowym monitorem i panelem sterowania MMI na konsoli środkowej, kilkanaście wzorów tapicerek (w tym skórzane), profilowane sportowe fotele, panoramiczny szklany dach, diodowe oświetlenie wnętrza, automatyczną klimatyzację, 17- lub 18-calowe felgi ze stopów lekkich, a także pakiety stylizacyjne nadwozia, nadające sylwetce bardziej sportowy charakter.
Konstrukcja zawieszenia (z przodu kolumny MacPhersona, wahacze trójkątne, stabilizator, z tyłu belka skrętna), elektroniczna blokada dyferencjału przedniej osi, seryjny system stabilizacji toru jazdy oraz bezpośredni układ kierowniczy mają zagwarantować pewne i komfortowe prowadzenie samochodu.W momencie debiutu rynkowego A1 będzie sprzedawane z czterema turbodoładowanymi wersjami silników (dwa benzyniaki i dwa diesle; patrz tabela). Do przeniesienia momentu na przednią oś wykorzystają one 5-biegowe skrzynie manualne, a w 1.4 TFSI – 6-biegową manualną lub opcjonalnie 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnię S-Tronic. Wszystkie auta wyposażone zostaną w układy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania.