Eleganckie, 5-drzwiowe nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od swojej technicznej bazy – A4 sedana. Krótszy przedni zwis i większy rozstaw osi sprawiają, że Audi A5 ma od niego znacznie dynamiczniejszą sylwetkę. Dolna krawędź bocznego okienka w tylnym słupku unosi się ku górze – dokładnie tak jak w 100 Coupé S z 1969 roku. Niby niewielki detal, ale znaczący. Oprócz wersji 2.0 TDI auto ma dwie rury wydechowe. Fanów sportowych samochodów ucieszy z pewnością fakt, że tak jak w innych wersjach A5 drzwi pozbawione są górnej ramki.
Wnętrze nowego Audi A5 Sportback jest bardzo przestronne i oferuje komfortowe warunki podróżowania dla 4 osób. Bardzo duża tylna klapa kryje za sobą kufer, który przy normalnym położeniu siedzeń pomieści 480 l bagażu, a po ich rozłożeniu 980 l, co odpowiada wielkości A4 Avant. Z tyłu pojazdu umieszczono także gniazdko 12V do podłączenia np. przenośnej lodówki, a podłoga bagażnika została wyposażona w haki umożliwiające zamocowanie ładunku.
W momencie rozpoczęcia sprzedaży Audi A5 Sportback będzie dostępne z 6 silnikami (3 benzynowe i 3 turbodiesle). Trzy dodatkowe jednostki wzbogacą ofertę do połowy przyszłego roku. Wszystkie silniki dysponują bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem odzyskiwania energii (rekuperacji). Jednostki 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI dysponują także standardowo systemem Start&Stop, który obniża zużycie paliwa średnio o 0,2 l/100 km. W zależności od silnika do przeniesienia napędu posłużą: 6-biegowa skrzynia manualna, bezstopniowy multitronic lub 7-biegowy S-tronic (preselekcyjna skrzynia 2-sprzęgłowa).
Przy przekładniach ręcznych wyświetlacz na desce rozdzielczej będzie informował kierowcę, kiedy zmienić bieg, by jazda była jak najbardziej ekonomiczna. Najmocniejsze silniki będą wyposażone w napęd 4x4, a motory o mocy od 176 kW także w sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.
Seryjnie Audi A5 Sportback będzie miało m.in.: 6 poduszek powietrznych, system ESP, pełną „elektrykę”, automatyczną klimatyzację, kontrolę ciśnienia w ogumieniu oraz 17-calowe alufelgi. W opcji znajdziemy m.in.: adaptatywną regulacją amortyzatorów, nawigację MMI (2 warianty) czy aktywny tempomat. Dla klientów o sportowych upodobaniach przygotowano pakiet S.
Oficjalna premiera nowego Audi A5 Sportback będzie miała miejsce podczas salonu we Frankfurcie (17--27 września). W Polsce najnowsze wydanie A5 pojawi się w sprzedaży jeszcze pod koniec września. Niestety, jego cena i standard wyposażeniowy pozostają na razie nieznane.