Wygląd jak charakterPodobnie jak poprzednik tak i druga generacja Allroada wyróżnia się uterenowioną stylizacją nadwozia. Jest bardziej muskularne i agresywne od modelu A6 Avant, na którym bazuje. Ma powiększony prześwit, stalowoszare nadkola, chromowane progi i płyty ochronne pod zderzakami. Z tyłu uwagę zwracają dwie rury wydechowe. Atrakcyjnym uzupełnieniem są 17- lub 18-calowe alufelgi.Wnętrze jest luksusowe, eleganckie i bardzo funkcjonalne. Swobodnie pomieści 5 pasażerów oraz ich rzeczy w bagażniku o pojemności 565 l (1660 l po rozłożeniu siedzeń).Allroad dostępny będzie z jednym z czterech nowoczesnych silników z wtryskiem bezpośrednim. Wśród benzynowych będą to V6 i V8 FSI, a w wysokoprężnych dwie V6 TDI (patrz tabela). W zależności od wersji do przeniesienia napędu wykorzystane zostaną 6-biegowe skrzynie manualne lub 6-stopniowy Tiptronic. Napęd na cztery koła przy normalnych warunkach jazdy przekazywany jest poprzez centralny mechanizm różnicowy Torsen pomiędzy osiami w stosunku 50:50. Podczas jazdy w terenie lub na śliskiej nawierzchi w razie potrzeby na jedną z osi kierowane jest nawet 75 proc. mocy. Cały proces odbywa się automatycznie, bez ingerencji kierowcy i wpływa na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia auta.Na każdą okazjęDo konstrukcji układu jezdnego zaadaptowano rozwiązania stosowane w modelach A6 i A8 (system wielowahaczowy, z głównymi elementami wykonanymi z aluminium). Wszystkie wersje Allroada seryjnie wyposażone są w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z 5 trybami pracy - szosowymi: Dynamic, Automatic i Comfort oraz terenowymi: Allroad i Lift. Wyboru dokonuje się poprzez terminal MMI w konsoli środkowej lub zmieniają się automatycznie w zależności od stylu jazdy i rodzaju nawierzchni, np. w trybie Allroad prześwit nadwozia powiększa się do 175 mm, ale po przekroczeniu 80 km/h obniża się o 15 mm, a przy 120 km/h o kolejne 20 mm. Do poruszania się w trudniejszym terenie odpowiedni będzie tryb Lift z prześwitem 185 mm. Najbardziej sportowe nastawy ma Dynamic, w którym prześwit zmniejsza się do 125 mm i usztywniają się amortyzatory. We wszystkich, w sytuacjach granicznych, kierowcę wspomaga system stabilizacji toru jazdyESP. Nowe Audi wejdzie do sprzedaży latem tego roku.