Elektroniczny rozdział momentu na poszczególne koła (torque vectoring) ma zapewnić doskonałe właściwości jezdne i trzymanie się nawierzchni, zwłaszcza podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
Energia potrzebna do zasilania silników magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 42,4 kWh, co pozwoli przejechać ok. 250 km. Ich pełne naładowanie ze zwykłego gniazdka 230 V zajmuje 6-8 godzin lub 2,5 godziny przy wykorzystaniu napięcia 400 V (inżynierowie Audi pracują nad systemem bezprzewodowego ładowania indukcyjnego).
Baterie ważą 470 kg, a ich umieszczenie za siedzeniami przed tylną osią wpływa pozytywnie na rozkład masy w stosunku 42:58 (przód:tył). Cały samochód dzięki zastosowaniu m.in. aluminiowej ramy przestrzennej i nadwozia wykonanego z włókien węglowych waży 1600 kg.
Audi e-Tron wyposażono w nowatorskie rozwiązania techniczne, m.in. w pompę ciepła, ceramiczne hamulce „by wire”, system zarządzania energią, czy też układ komunikacji auta z otoczeniem (car-to-x), zwiększający bezpieczeństwo i komfort użytkowania.